عطوان ارزش سامانه پاتریوت را فاش کرد

«عبدالباری عطوان» معتقد است عملیات «وعده صادق» نشان داد سامانه موشکی پاتریوت، مفت هم نمی ارزد. ناکامی این سامانه در رهگیری موشک ها و پهپادهای ایرانی سبب شده است که رژیم صهیونیستی برای کنار گذاشتن سامانه موشکی پاتریوت تصمیم بگیرد.

به گزارش تحریریه, «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات فلسطین گفت: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ۲ ماه آینده همه سامانه های موشکی پاتریوت آمریکا را کنار خواهد گذاشت. این خبر بسیار شگفت آور است زیرا این سامانه در رهگیری موشک های ایرانی شکست مفتضحانه ای خورده اند.

عطوان افزود: این یک اعتراف بسیار خطرناک است زیرا آمریکایی ها کشورهای عربی را با فروش سامانه موشکی پاتریوت نابود کردند. آنها این سامانه را با قیمت چندین میلیارد دلار به کشورهای عربی فروختند. آمریکایی ها به کشورهای عربی گفته بودند که این سامانه همه موشک ها و پهپادها را رهگیری می کند، پس در برابر آن میلیاردها دلار پرداخت کنید تا آن را در اختیار شما قرار دهیم. کشورهای عربی ۱۰۰ میلیارد دلار برای خرید سامانه ای هزینه کرده اند که اکنون در رهگیری موشک ها و پهپادهای ایرانی شکست خورده است و مفت هم نمی ارزد.

عطوان ارزش سامانه پاتریوت را فاش کرد

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: تصمیم برای کنار گذاشتن سامانه موشکی پاتریوت از سوی رژیم صهیونیستی پس از شکست این سامانه در رهگیری موشک ها و پهپادهای ایرانی در عملیات «وعده صادق» گرفته شد. این نشان می دهد حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه های این رژیم ثمربخش بود و برخلاف چیزی که برخی ادعا می کنند نمایشی و بی تاثیر نبوده است. حتی ارتش این رژیم هم اعتراف کرد از ۸ موشک بالستیکی که از سوی ایران پرتاب شد، تنها ۲ موشک رهگیری شدند. پس این نشان می دهد ۶ موشک بالستیک به هدف خورده اند و پایگاه های این رژیم را ویران کردند و زیان های سنگینی برای این رژیم به بار آوردند.

وی تصریح کرد: اسرائیلی ها در برابر ایران، یمن و حزب الله لبنان و مقاومت غزه شکست خورده اند.

عطوان ارزش سامانه پاتریوت را فاش کرد

به گفته عطوان، «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران اظهار داشت ۱۰ کشور با رژیم صهیونیستی برای رهگیری موشک ها و پهپادهای ایرانی همکاری کردند. این پیروزی بزرگی برای محور مقاومت است. موشک ها در اختیار همه جبهه های گروه مقاومت قرار دارند. ضمن آنکه همین پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین سبب شدند که موازنه در میدان های نبرد به سود روسیه رقم بخورد. اکنون اسرائیلی ها به دلیل قدرت موشک ها و پهپادهای ایران در ترس و وحشت به سر می برند و در مقابل سلاح های ایرانی دل همه را قرص کرده اند. ایرانی ها تاکنون فقط از موشک ها و پهپادهای ساده خود استفاده کرده اند و تا به حال از تسلیحات دقیق و توسعه یافته خود رونمایی و استفاده نکرده اند. آنها موشک هایی دارند که برد آن بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است و برخی از آنها می توانند با خود کلاهک هسته ای هم حمل کنند. تنها نیمی از یک بمب اتمی کافی است که اسرائیل را نابود سازد. این در حالی است که ایران خودش به اندازه یک قاره است.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب با بیان اینکه باید به قلدری های رژیم صهیونیستی پایان داده شود، افزود: موشک ها و سلاح هایی که در غزه علیه رژیم صهیونیستی استفاده می شوند از سوی ترکیه و کشورهای عربی در اختیار فلسطینی ها قرار نگرفته اند، بلکه این حمله های موشکی و پهپادی ایران به پایگاه های رژیم صهیونیستی بود که موازنه قوا را تغییر داده است. حتی سید «ابراهیم رئیسی» هم اعلام کرده که ایران کمتر از ۲۰ درصد از قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشته است.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود عنوان داشت: آمریکا همانطور که از اوکراین حمایت نکرد و این کشور را در باتلاق جنگ گرفتار ساخت، از کشورهای عربی هم حمایت نخواهد کرد. آمریکا پیش از این از شاه ایران و «حسنی مبارک» رئیس جمهوری اسبق مصر هم حمایت نکرد. از این رو، کشورهای عربی نباید بر روی حمایت های آمریکا حساب باز کنند. موفقیت های موشکی محور مقاومت، افتخاری برای فلسطین و جهان عرب است زیرا همین تجهیزات موجب شده که اوضاع به سود محور مقاومت تغییر کند.

پایان/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29477

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =