حاشیه‌ای برای جنبش دانشجویی آمریکا

رسانه های آمریکایی با هدف انحراف اعتراضات دانشجویی که در حمایت از مردم غزه برقرار است، مدعی شده اند که این اعتراضات در آمریکا از سوی نهادهای نزدیک به «جورج سوروس» حمایت مالی می شوند.

به گزارش تحریریه، نشریه «نیویورک پست» در گزارشی فاش ساخت که «جورج سوروس» سرمایه دار یهودی آمریکایی از اعتراضات دانشجویان در آمریکا حمایت مالی به عمل می آورد تا به اعتراضات سراسری ضد اسرائیلی دامن بزند.

اعتراضات که هفته های گذشته با اشغال فضای چمن پردیس مورنینگ ساید هایتس دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان آغاز شد، به سراسر ایالات متحده گسترش یافته است. این تجمع های چادری در کالج هایی از جمله هاروارد، ییل، برکلی در کالیفرنیا، دانشگاه ایالتی اوهایو و اموری در جورجیا برپا شده است و شاخه هایی از جنبش «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» (Students for Justice in Palestine -SJP) با بودجه سوروس سازماندهی شده اند و در برخی موارد دانشجویان حتی با پلیس هم درگیر شدند.

در تصویر زیر نقشه دانشگاه هایی نشان داده می شود که در آن ها تظاهرات ضداسرائیلی صورت گرفته است.

حاشیه سازی برای جنبش دانشجویی آمریکا

بنا بر ادعای این نشریه آمریکایی، سازمان اصلی SJP توسط شبکه‌ای از سازمان‌های غیرانتفاعی تأمین مالی شده است که در نهایت توسط سوروس، میلیاردر چپ‌گرای غربی تأمین مالی می‌شود. حتی در سه کالج، تظاهرات توسط گروهی حقوق بگیر رادیکال‌ تحت حمایت سوروس به نام کمپین ایالات متحده برای حقوق فلسطین (USCPR) تحریک شده بود.

حاشیه سازی برای جنبش دانشجویی آمریکا

اگرچه ممکن است این اظهارات از سوی صهیونیست ها برای انحراف اعتراضات و افکار عمومی بیان شده باشد اما این رسانه آمریکایی می گوید که USCPR در ازای صرف هشت ساعت در هفته برای سازماندهی کمپین‌هایی که توسط سازمان‌های فلسطینی رهبری می‌شوند، تا ۷۸۰۰ دلار به کارکنان همکار خود و بین ۲۸۸۰ تا ۳۶۶۰ دلار برای همراهی کنندگان در دانشگاه پرداخت می کند.

بر این اساس گروه رادیکال فوق از سال ۲۰۱۷ تا به حال حداقل ۳۰۰ هزار دلار از بنیاد جامعه باز سوروس دریافت کرده است. این گروه از سال ۲۰۱۹ به بعد نیز مبلغ ۳۵۵ هزار دلار از صندوق برادران راکفلر کمک مالی گرفته است.

حاشیه سازی برای جنبش دانشجویی آمریکا

«ندا لافی» رئیس سابق گروه دانشجویان برای عدالت در فلسطین در دانشگاه تگزاس از جمله افراد فعالی است که سخنرانی های گسترده ای را انجام می دهد و خواستار پایان دادن به جنگ در غزه است. وی که حقوق خوانده در ماه ژانویه، به دلیل مسدود کردن مسیر کاروان بایدن در دالاس بازداشت شد.

تحلیل نشریه The Post ادعا دارد که همه این گروه ها و افراد به نحوی از سوروس و صندوق برادران راکفلر پول نقد دریافت می کنند. ریاست این صندوق بر عهده جوزف پیرسون است و دیوید راکفلر جونیور هم در هیئت مدیره آن حضور دارد که برای اهدافی با عنوان «توسعه پایدار» و «برقراری صلح» هزینه پرداخت می کند. همچنین «فلیس گلمن» بانکدار بازنشسته و سرمایه گذار در وال استریت هم دارایی خود را وقف اهداف طرفداری از فلسطین کرده و به این گروه ها کمک مالی انجام می دهد.

با اینحال نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که رابطه میان سوروس و نتانیاهو بسیار پرتنش است و هر دوی آن ها طرف مقابل را دشمن خود و اسرائیل معرفی می کنند.

بنیامین نتانیاهو چندی قبل در سخنانی علیه فعالیت‌های جورج سوروس تاجر یهودی عنوان داشت که سوروس علاقه‌مند است تا دولت اسرائیل را از درون نابود کند.

حاشیه سازی برای جنبش دانشجویی آمریکا

وی تاکید کرد که سازمان‌های سوروس به صورت شبانه روزی و با بودجه‌ای نامحدود تلاش می‌کنند تا یهودیت و ریشه هویتی آن را بخشکانند.

همچنین مدتی قبل جورج سوروس انجمنی موسوم به «جی استریت» را در آمریکا ایجاد کرد که در زمینه حمایت از گروه‌های فلسطینی مانند حماس و در مخالفت با اسرائیل فعالیت می‌کند.

«آویگدور اسکین» تحلیلگر سیاسی اعتقاد دارد اتهامات فساد علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بخشی از کمپین بی ثبات سازی است که گفته می‌شود توسط جورج سوروس، میلیاردر مشهور آمریکایی، علیه او آغاز شده است.

به گفته اسکین، «جورج سوروس همیشه دشمن سیستماتیک اسرائیل بوده است. بنیاد جامعه باز او از ساختارهایی حمایت می‌کند که پایه‌های دولت یهودی را تضعیف می‌کنند. این سازمان خود را به تأمین مالی طرح‌های ضد اسرائیلی محدود نمی‌کند، بلکه در فرآیندهای سیاسی آن هم مداخله دارد.»

پایان.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29565

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید۱ IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      خب البته نباید از این خبر به راحتی گذشت. شاید به نوعی بازی پلیس خوب و بد بین نتانیاهو و سورس شکل گرفته و بر همین مبنا شاید این خبر هم خیلی دور از واقعیت نباشد و به نوعی جورج سورس در یک هماهنگی کامل با بایدن و نتانیاهو این تظاهرات را تامین مالی و راه اندازی کرده تا در نهایت نتانیاهو بتواند به بهانه فشار افکار عمومی بین المللی خیلی آبرومندانه خود را از این باتلاق خودساخته که در نهایت منجر به فروپاشی رژیم اشغالگر می شود نجات دهد و جنگ را پایان دهد. شعله ور شدن تظاهرات در دانشگاه های امریکا پس از چند ماه کشتار در غزه در حالیکه پیش از این تحرک چندانی دیده نمی شد کمی عجیب و غیر عادی می نماید.