روایت العهد لبنان از خسارت بزرگ جهان اسلام

روزنامه لبنانی نوشت، تلاش های آیت الله سیدابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان برای متحد کردن کشورهای مسلمان و حمایت آشکار آنها از مسائل مهم جهان اسلام به ویژه فلسطین نشان داد که شهادت آن ها خسارت بزرگی برای جهان اسلام و امت اسلامی است.

به گزارش تحریریه تارنمای «العهد» لبنان در گزارشی به قلم «علی الدروانی» درباره به شهادت رسیدن آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران و همراهان وی از جمله «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد آورده است از زمان پخش خبر سقوط و حادثه سختی که برای بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی رخ داد، غم و اندوه مردم ایران را فراگرفت و آنان در حسینیه ها و مساجد و خیابان ها دست دعا به سوی خدا بلند کردند. این حادثه نشان داد که این رهبر شجاع در میان همه شهروندان ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این گزارش تصریح دارد ارائه پیشنهاد کمک و ارسال نیرو و ابزار از سوی برخی کشورها برای یافتن بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در کنار اعلام نگرانی این کشورها از طریق انتشار بیانیه رسمی نشان داد که ایران دارای جایگاه منطقه ای و بین المللی بالایی است.

روایت العهد لبنان از خسارت بزرگ جهان اسلام

این تارنمای لبنانی نوشت، سید ابراهیم رئیسی در بسیاری از محافل بین المللی و منطقه ای حضور پر رنگی داشت و به همین دلیل در بسیاری از پرونده ها دارای دستاورد درخشانی بود. در دوران ریاست جمهوری وی سطح روابط ایران با کشورها و ملت های منطقه تقویت شد و همواره تا آخرین روز این روابط در عرصه های اقتصادی، سیاسی و راهبردی در حال گسترش بود.

گزارش افزود: حضور این رهبر شجاع در محافل بین المللی به ویژه در امور مربوط به مساله فلسطین سبب شد او به شجاع ترین و صریح ترین رهبر جهان اسلام در دفاع از مردم فلسطین تبدل شود. تلاش های وی در مسیر پیشرفت امت اسلامی و کاهش اختلاف در میان این امت و گسترش فضای هماهنگی و اتحاد بسیار آشکار بود. جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست جمهوری وی گام های بزرگی در مسیر اصلاح روابط با دیگر کشورها برداشت.

تارنمای العهد در بخش دیگری از گزارش خود درباره خدمات شهید امیرعبداللهیان نیز عنوان داشت وزیر امورخارجه فقید ایران رفیق و همسفر رئیسی وبه عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، یک الگوی کامل از فعالیت و خستگی ناپذیری بود. امیرعبداللهیان از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» همواره بین کشورهای مختلف در سفر بود و موضع ایران را در دفاع از مردم فلسطین بیان می کرد. او همواره در حال سفر میان بغداد، ریاض، دوحه، دمشق، بیروت، مسکو، پکن و ... بود تا دیدگاه همه کشورهای اسلامی و عربی را برای حمایت از مردم فلسطین و مقاومت این کشور همسو کند.

نویسنده در پایان گزارش خود تصریح کرد: پیامدهای اقدامات سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی طی دوران ریاست جمهوری نشان داد که با به شهادت رسیدن رئیسی، نه تنها جمهوری اسلامی ایران هشتمین رئیس دولت خود را از دست داده است، بلکه جان باختن سید ابراهیم رئیسی خسارت بزرگی را برای سراسر جهان اسلام رقم زد.

پایان/

۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یادداشت 1 DE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      1 0
      گرچه من هوادار "تئوری توطئه" نیستم ولی به روند رویدادها در سه روز گذشته نمیتوان بی توجه بود. تناقضات در بیانات غلامحسین اسماعیلی و محسن منصوری، اعلان مرگ "جواد مهرابی" یکی از محافظان رئیس‌جمهور! مرکز ارتباطات ستاد کل نیرو‌های مسلح: ... خلبان بالگرد سانحه دیده با دو بالگرد دیگر گروه پروازی ارتباط برقرار نموده است. اسماعیلی ولی گفته بود که خلبان بالگرد شان تنها با آقای آل هاشم صحبت کردند! : ...با کمک پرنده‌های بدون سرنشین (ایرانی) نقطه دقیق محل سانحه مشخص .... پس پهپاد ترکیه ای آنجا چه میکرد؟! چه انگیزه ای میتواند پشت "دست اندر کاران" احتمالی باشد. بر خلاف باور همگانی، دولت آقای رئیسی جهت گیری به شرق نداشت، برعکس وزارت امور خارجه اش بارها با آمریکا در تأمل بود و تازگی در عمان وارد گفت و گو شده بودند. این دولت به این باور بود که بدون مراودات با آمریکا (و سپس غرب) نمیتواند بر بحران اقتصادی که کمر فرودستان را خرد کرد فائق آید. اصولاً همه جناح ها با هم در رقابتند که خود با "کدخدا" ببندند تا با حمایت امپریالیسم غرب، بویژه آمریکا در قدرت بمانند.