گمرک ایران یا مدیران خودرو، کدام یک دروغ می گوید؟

پس از بالا گرفتن قائله عدم تحویل خودروهای خریداری شده توسط مردم این سوال مطرح شده است که گمرک ایران یا مدیران خودرو، کدام دروغ می گویند؟

به گزارش تحریریه، عدم تحویل خودروهای ثبت نامی توسط شرکت مدیران خودرو به مشتریان در شرایطی که بیمه نامه شخص ثالث خودرو صادر شده و بیش از 3 ماه از زمان تکمیل وجه آن سپری و کارت ماشین و کارت سوخت و سند سبز هم برای خریداران ارسال شده است، این سوال را مطرح می کند که این شرکت مونتاژی با عدم عمل به تعهدات چه سیاستی را دنبال می کند؟

پیگیری های خبرنگار میز بازار تحریریه نشان داد که نمایندگی های مدیران خودرو به مشتریان می گویند گمرک مانع از تحویل خودروها شده و اجازه ترخیص صادر نمی کند. درحالیکه این خودروها به وسیله نیروی انتظامی پلاک شده اند و به طور منطقی باید ترخیص شده باشند و بعید به نظر می رسد که پلیس برای خودروهایی که هنوز وارد کشور نشده است کارت ماشین، کارت سوخت و ... صادر کرده و به طور کلی آنها را پلاک نماید.

بررسی داده های آماری نشان می دهد که شرکت مدیران خودرو در سال گذشته بیش از 1 میلیارد دلار ارز بابت واردات قطعات خودرویی دریافت کرده و در راس شرکت های مونتاژی قرار دارد.

اگر ادعای مدیران خودرو صحت داشته باشد، باید از رضوانی فر مدیرکل گمرک جمهوری اسلامی ایران پرسید که کمرگ ایران چه سودی در قطره چکانی و محدودسازی عرضه خودرو در بازار داخل دارد که اجازه ترخیص خودروهای خریداری شده توسط متقاضیان را نمی دهد و اگر ادعای مدیران خودرو صحیح نیست، باید از محمد مخبر فرمانده اقتصادی دولت و کفیل ریاست جمهوری پرسید که چرا از منافع مردم در برابر زیاده خواهی شرکت های مونتاژی دفاع نمی کند؟

و در نهایت سوالی که مردم دارند این است: گمرک یا مدیران خودرو، کدام یک خلاف می گویند؟

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 29669

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نجاتی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      1 0
      مرکز شماره گذاری صرفا بر اساس پروانه گمرکی صادره امکان صدور پلام خودرو را دارند پس طبیعتا پروانه گمرکی صادر شده است که شماره گذاری قادر به صدور پلاک شده است. وارد کنندگانی که تامین ارز خود را انجام می دهند شش ماه فرصت ترخیص دارند و در صورت عدم ترخیص و رفع تعهد ارزی می بایست تفاوت نرخ ارز زمان تامین و ترخیص را پرداخت نمایند. بنابراین صحت گفتار خودروساز محل تردید می باشد .