قیمت جهانی طلا در مسیر رشد، آیا هر اونس 5500 دلار می شود؟

برخی کارشناسان و موسسه های تحلیل اقتصادی اعتقاد دارند قیمت طلا و نقره در آینده نه چندان دور با رشدی ناگهانی روبرو خواهد شد.

به گزارش تحریریه، کارشناسان موسسه «FX Empire» که به تحلیل نوسانات قیمت این دو فلز با ارزش در بازار جهانی می پردازند بر این باورند بی اعتمادی به چرخه تحولات جهان ممکن است باعث رشد انفجاری ارزش طلا و نقره در میان مدت شود. ممکن است این چرخه حتی تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ طول بکشد.

بررسی نمودار قیمتی و نوسانات ارزش طلا و نقره، سطح حمایت و مقاومت آن ها را به گونه ای نشان می دهد که هدف بعدی برای طلا بین ۲ هزار دلار تا ۲۲۵۰ دلار خواهد بود. مقاومت بعدی آن ۳۲۰۰ دلار در هر اونس و سپس ممکن است تا سطح ۵۵۰۰ دلار افزایش یابد.

بررسی های اخیر این موسسه از مولفه های تاثیرگذار بر فضای کنونی بازار فلزات با ارزش به ویژه طلا حکایت از آن دارد که چرخه قیمتی در ۳ تا ۵ سال آینده بسیار قابل توجه و افزایشی خواهد بود به گونه ای که چنین اتفاقی در ۷۵سال اخیر رخ نداده است. این در حالی است که در ماه های اخیر قیمت طلا و نقره به علت افزایش روند شیوع بیماری کورونا دچار سکون و حتی رکود شده است.

در چند ماه گذشته قیمت هر اونس طلا از بیشتر از ۲۰۰۰ دلار به حدود ۱۸۷۰ دلار رسیده است. کارشناسان اعتقاد دارند ممکن است روند کاهش با شیبی اندک تا مدت کوتاهی ادامه یابد اما جهش قیمتی در آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود مگر آنکه تحولات سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی مانع از آن شود.

پایان/

۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =