قاره سبز همچنان در حاشیه، توهین های ترامپ به سران اروپا

توهین های دونالد ترامپ به سران اروپا نشان داد که قاره سبز همچنان در مسائل مهم جهانی بی اهمیت بوده و در حاشیه تصمیم گیری ها قرار دارد.

تهران - تحریریه - توهین های دونالد ترامپ به سران اروپا نشان داد که قاره سبز همچنان در مسائل مهم جهانی بی اهمیت بوده و در حاشیه تصمیم گیری ها قرار دارد.

دونالد ترامپ، ترزا می و آنگلا مرکل را بعد از این که آنها دچار مشکلات سیاسی شدند، " بازنده" می دانست و بر خلاف احترامی که برای حکام مستبد جهان قائل بود، بارها و بارها به آنها بی احترامی می کرد. کسانی که شاهد تماس های تلفنی رئیس جمهور آمریکا و جلسات وی با رهبران خارجی بوده اند می گویند ترامپ در برابر پادشاهان و حکام دارای قدرت مطلقه ضعف دارد. زیرا نحوه حکومت آنها چیزی است که نحوه حکومت ایده آل ترامپ به شمار می رود. ولی در عوض اگر رهبران دموکراتیک در کشورهای متحد آمریکا در انتخابات یا نظرسنجی ها نتایج ضعیفی به دست می آوردند، آنها را تحقیر می کند و به طور کلی به آنها به دیده سیاستمدارانی تشنه منافع شخصی می نگرد. به گفته آنها پس از آن که ترزا می نخست وزیر وقت بریتانیا در برآورد حمایت مردمی از خود دچار خطای محاسباتی شد و در ژوئن 2017 پس از برگزاری انتخابات زودهنگام، اکثریت پارلمانی خود را از دست داد، نگرش ترامپ نسبت به او تغییر کرد. ترامپ بارها به معاونانش می گفت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان قدرتمندترین رهبر اروپاست تا این که وی اجازه داد بیش از یک میلیون آواره سوری در آلمان اسکان پیدا کنند و همین امر موقتا بر میزان محبوبیت وی تاثیر منفی گذارد. یک دیپلمات سابق اروپایی در این باره به گاردین گفت: با گوش خودم شنیدم که ترامپ آنها را بازنده لقب داد. یک مقام سابق آمریکایی نیز گفت : رفتار ترامپ با ترزا می کاملا عادی بود تا این که می در آن انتخابات شکست خورد و پس از آن ترزا می به چشم ترامپ، به سان یک مرده متحرک به نظر می آمد. پایان/
۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 7070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =