امیررضا واعظ‌آشتیانی: سرمایه اجتماعی بالای احمدی‌نژاد توهمی بیش نیست

امیررضا واعظ‌آشتیانی معتقد است که سرمایه اجتماعی بالای احمدی‌نژاد توهمی بیش نیست و نیروهای پایداری از ایشان حمایت نخواهند کرد.

تهران - تحریریه - امیررضا واعظ‌آشتیانی معتقد است که سرمایه اجتماعی بالای احمدی‌نژاد توهمی بیش نیست و نیروهای پایداری از ایشان حمایت نخواهند کرد.

به گزارش تحریریه، گفت‌وگوی اخیر محمود احمدی‌نژاد درباره موسیقی و تعریف‌های بی‌حدوحصر او از افرادی چون حبیب محبیان و محمدرضا شجریان یا تلاشش برای بازگرداندن گلشیفته فراهانی به ایران واکنش‌های زیادی را به همراه داشت؛ برخی این‌ گفت‌وگو را نشان عوام گرايي او دانستند و برخی هم چنین اظهاراتی را کاملا انتخاباتی تلقی کردند اما آیا احمدی‌نژاد در صورت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 سرمایه اجتماعی‌ای با خود به همراه دارد؟ یا آنکه آیا نیروهای سیاسی داخلی از او حمایت می‌کنند؟ و در نهایت آیا شورای نگهبان صلاحیت او را احراز می‌کند یا نه؟ امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به چنین پرسش‌هایی به «فردا» گفت: «آقای احمدی‌نژاد قبل از پرداختن به حوزه موسیقی بهتر است یادش بیاید که در قبال موضوعات هنری در دو دولتش چه موضعی داشت. اگر او تغییر موضع داده است یعنی توبه کرده اما بعید می‌دانم چنین باشد و اظهار چنین سخنانی بیشتر وجه عوام‌گرایی دارد؛ رویکردی که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بارها از او دیده‌ایم. تجربه نشان داده است که رؤسای‌جمهور در دوره مسئولیتی که داشته‌اند هرچه می‌توانست انجام دهند، انجام داده‌اند و چیزی بیش از آن نمی‌توانند ارائه کنند. اینکه اکنون دولت آقای روحانی با ناکامی‌های گسترده‌ای روبه‌رو شده است به معنای آن نست که دولت احمدی‌نژاد بسیار موفق بوده است. به بیان دیگر آقای احمدی‌نژاد فکر نکند که ریزش سبد سرمایه اجتماعی روحانی به معنای افزایش سبد رأی اوست. چنین تحلیل‌هایی که بعضا از سوی اطرافیان او ارائه می‌شود بسیار بی‌اساس و عوامانه است. برخی با طرح خیالات واهی سعی می‌کنند چنین القاء کنند که بعد از دولت روحانی احمدی‌نژاد مورد پذیرش مردم قرار می‌گیرد درصورتی که اصلا این طور نخواهد بود». او درباره این ادعا که سرمایه اجتماعی احمدی‌نژاد در هر حالت بسیار بالاست و اگر تأیید صلاحیت شود حتما رأی می‌آورد، تصریح کرد: «بی‌گمان بخش اعظم این ادعا توهم است. عملکرد دولت آقای روحانی به خصوص در شهرهای کوچک و روستا باعث شده است که تعدادي از مردم تصور کنند دولت احمدی‌نژاد مناسب عمل می‌کرد. تا حدي این موضوع صادق است اما در ابعاد وسیع اینکه او رأی می‌آورد یا بیش از دیگران رأی دارد یا آنکه اکثر مردم ایران تمایل به ریاست‌جمهوری مجدد او دارند، توهمی بیش نیست. بهتر است آقای احمدی‌نژاد به جای خیال‌پردازی درباره ریاست‌جمهوری به اظهار همین گونه سخنان در حوزه هنر بپردازد».
  • دموی نرم افزار پخش و سفارش گیری منتشر شد!
  • مبارزه با کرونا با دستگاه های ازن ساز شرکت اوژن اطلس
  • "گران" ترین خانه تهران را در "اینپین" بیابید
  • برای لاغر شدن اگر تصمیم گرفتی کافیه این روش رو تست کنی
  • دموی نرم افزار پخش و سفارش گیری منتشر شد!
  • مبارزه با کرونا با دستگاه های ازن ساز شرکت اوژن اطلس
  • "گران" ترین خانه تهران را در "اینپین" بیابید
  • برای لاغر شدن اگر تصمیم گرفتی کافیه این روش رو تست کنی
  • دموی نرم افزار پخش و سفارش گیری منتشر شد!
  • مبارزه با کرونا با دستگاه های ازن ساز شرکت اوژن اطلس
  • "گران" ترین خانه تهران را در "اینپین" بیابید
  • برای لاغر شدن اگر تصمیم گرفتی کافیه این روش رو تست کنی
واعظ آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آیا بخش‌هایی از نیروهای اصولگرا با او همراه می‌شوند یا نه، اظهار کرد: «بعید می‌دانم و حتی نیروهای جبهه پایداری هم با او همراه نمی‌شوند زیرا آنها نیروهایی معتقد به اصول انقلاب اسلامی هستند و بی‌تردید با کسی که از اصول رد می‌شود و مدام ضدونقیض می‌گوید همراه نمی‌شوند». این فعال سیاسی در پایان درخصوص نظر احتمالی شورای نگهبان نسبت به محمود احمدی‌نژاد گفت: «هر یک از نامزدها باید از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و شورای نگهبان مرجعی است که وظیفه رسیدگی به صلاحیت نامزدها را برعهده دارد و همیشه نشان داده است که بر اساس مرّ قانون عمل می‌کند. آقای احمدی‌نژاد هم مستثنی از این قاعده نیست و شورای نگهبان با درنظرداشتن تمام رویکردها و رفتارهای او در چندسال اخیر صلاحیتش را احراز یا عدم احزار می‌کند». پایان/
۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 7143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =