اقتصاد دوران اعتدال یا همان اقتصاد شهر هرت

بررسی وضعیت بازارها در هفت سال اخیر نشان می دهد که اقتصاد ایران در دوران اعتدال، سراسر هرج و مرج و همراه با سلطه بی سابقه بخش مالی بوده است.

تهران - تحریریه - بررسی وضعیت بازارها در هفت سال اخیر نشان می دهد که اقتصاد ایران در دوران اعتدال، سراسر هرج و مرج و همراه با سلطه بی سابقه بخش مالی بوده است.

در هفت سال ریاست جمهوری حسن روحانی، تولید ناخالص داخلی اسمی ۲.۷، میانگین درآمد مردم، بودجه دولت، شاخص قیمتها، پول و نقدینگی حول و حوش ۴، قیمت مسکن ۵.۳، قیمت دلار ۷.۶ و ارزش بازار بورس ۱۸.۴ برابر شده است، امری که هیچ مبنایی طبق هیچ نظریه اقتصادی ندارد و اوج سلطه بخش مالی بر بخش حقیقی (نئولیبرالیسم) را نشان می دهد. این که سیستمی متشکل از بنگاههای خصولتی و بانکهای خصوصی با همراهی دولت و بانک مرکزی در معیت جمعی اقتصادخوانده وابسته و لشکری از سفته بازان و سوداگران بتواند اقتصاد را این گونه دستکاری و تخریب کند، نه ارتباطی با تحریمها دارد و نه ارتباطی با نقدینگی و علم اقتصاد. این اقتصاد شهر هرت است که ائتلاف رانتی-رفاقتی-غارتی آن را اداره می کند. در اقتصاد شهر هرت است که هر کسی تاس می اندازد و قیمت دلار و سهام را تعیین می کند. این که ارزش پول ملی در دوره روحانی بیش از یک قرن قاجاریه یا نیم قرن پهلوی سقوط کند، نشان دهنده هرج و مرج کامل و تخریب ساختار اقتصاد است. آگاه باشید که حبابهای سفته بازی دیر یا زود خواهد ترکید. پایان/
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: 7282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =