بنیاد شهید از هفت دولت آزاد، چرا این سازمان پاسخگو نیست؟

بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را بی نیاز از پاسخگویی دانسته و در آخرین اقدام معوقات خانواده شهدا را با قیمت پنج سال پیش پرداخت کرد که خلاف فتوای رهبر معظم انقلاب است.

تهران - تحریریه - بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را بی نیاز از پاسخگویی دانسته و در آخرین اقدام معوقات خانواده شهدا را با قیمت پنج سال پیش پرداخت کرد که خلاف فتوای رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش تحریریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران که چندی است سعید اوحدی را به جای محمدعلی شهیدی در ریاست خود می بیند، همچنان خود را بی نیاز از پاسخگویی به خانواده شهدا دانسته و به دلخواه تصمیم گیری می کند. بنیاد شهید در یکی از آخرین تصمیم های عجیب و خلاف شرع، معوقات سال 1395 خانواده شهدا را که در حد حداقل دستمزد کارگری است و ارزش چندانی ندارد، به قیمت 5 سال پیش پرداخت و زیان سنگینی را به این قشر وارد کرد. علیرغم فتوای منتشر شده از رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالي) مبنی بر اینکه طلبکار می تواند درخواست به روز شدن معوقه خود را به دلیل گذشت زمان داشته باشد، بنیاد شهید به روش خود رفتار کرده و به شرع بی توجهی کرده است. در مجموعه های اقتصادی بنیاد شهید با دهها و شاید هم صدها هزار میلیارد تومان دارایی شفافیت حاکم نیست و خانواده شهدا دسترسی به این امول در چارچوب قانون ندارند، اما در تبلیغات رسانه ها این اموال منتسب به این قشر معرفی شده است. چندی پیش رسانه ها از یک ملک 6200 متری متعلق به یکی از مجموعه های بنیاد شهید نوشتند که در منطقه گردشگری-تفریحی کلاردشت واقع بوده و به محل تفریح مدیران مربوطه تبدیل شده است. سایر بنگاه های اقتصادی بنیادش شهید مانند بانک دیف بیمه دی، سازمان اقتصادی کوثر، ذخیره شاهد و مانند اینها حواشی زیادی در رسانه ها داشته اند. شواهدی که نشان دهد سعید اوحدی رئیس جدید بنیاد شهید راهی متفاوت از گذشته در پیش گرفته است وجود ندارد و ظاهرا قرار است شیوه زیان بار پیشین ادامه پیدا کند. پایان/
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 7308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =