نظر مایکل مور درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا رسانه ها را غافلگیر کرد

مایکل مور مستندساز برجسته آمریکایی برخلاف فضای کلی روشنفکری حاکم بر رسانه های این کشور معتقد است سرنوشت انتخابات 2020 به شکل دیگری رقم می خورد.

تهران - تحریریه - مایکل مور مستندساز برجسته آمریکایی برخلاف فضای کلی روشنفکری حاکم بر رسانه های این کشور معتقد است سرنوشت انتخابات 2020 به شکل دیگری رقم می خورد.

به گزارش تحریریه، برخلاف بسیاری از موسسه های نظرسنجی که در تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همان مسیر سال 2016 را طی می کنند مستندساز برجسته آمریکایی اعتقاد دارد ترامپ در مسیر پیروزی در انتخابات 2020 گام بر می دارد. به رغم پیشتازی جو بایدن دموکرات در بسیاری از نظرسنجی های سراسری و برخی تحلیل ها از سیاست های آمریکا اما به طور کلی کم نیستند آمریکایی هایی که هنوز به دونالد ترامپ علاقه دارند و وی را منجی ایالات متحده می بینند. روند حضور ترامپ در رقابت های انتخاباتی در سال 2016 نیز تاحدود زیادی شبیه دوره کنونی بود. کارزار انتخاباتی وی تا هفته های پایانی از رقیب دموکرات یعنی خانم هیلاری کلینتون عقب بود و تا یک هفته مانده به روز انتخابات کمتر کسی فکر می کرد ترامپ بتواند با اتکار به آرای الکتورال کالج به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود. اما این اتفاق افتاد وی اکنون نزدیک به چهار سال است که در اتاق بیضی کاخ سفید حکمرانی می کند. اینبار همچون سال 2016 بسیاری از رسانه های جریانساز و موسسه های پژوهشی و نظرسنجی بر آمارهای خود اتکا دارند و براساس آن تحلیل هایی را در زمینه شکست ترامپ ارائه می دهند حال آنکه برخی افراد مطلع از شرایط اجتماعی و سیاسی آمریکا اعتقاد دارند بسیاری از حامیان دونالد ترامپ در این بررسی ها نادیده گرفته می شوند یا خودنمایی نمی کنند. مایکل مور مستند ساز منتقد و شناخته شده آمریکایی اعتقاد دارد: بخش عظیمی از حامیان ترامپ در نمودارها و جدول های موسسه های پژوهشی وجود ندارند. شرایط میدانی در آمریکا بیش از آنکه حکایت از شکست ترامپ داشته باشد وی را در مسیر پیروزی در انتخابات 2020 قرار داده است. این منتقد اجتماعی به مردم آمریکا هشدار داد، همان وضعیت سال های قبل در حال رخ دادن است و این احتمال وجود دارد تاریخ دوباره تکرار شود. مور تاکیدکرد: 10 هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ( 13 آبان) هنوز حدود 60 میلیون آمریکایی در جداول و آمار نظرسنجی ها نیامده اند. اگرچه این اتفاق در مورد سرنوشت بایدن صادق است اما این گروه بزرگ که قادر به تغییر کامل نتیجه انتخابات هستند هنوز تحریک هم نشده اند. مور پیش از این در مبارزات انتخاباتی حامی برنی سندرز بود و در سال 2016 نیز پیش بینی کرده بود، رای دهندگان آمریکایی، دموکرات ها را کنار می زنند و ترامپ را وارد کاخ سفید می کنند. وی اکنون نیز می گوید: برخی نظرسنجی از آمار نزدیک بایدن و ترامپ خبر می دهند و همین امر می تواند به ترامپ کمک کند تا همچون 4 سال قبل افکار عمومی را شگفت زده کند. پایان/
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 7518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =