مجلس بی عمل و نمایشی یازدهم صدای طیف انقلابی را درآورد

مجلس یازدهم که در دام نمایش های رسانه ای به شیوه کودکانه و عدم عملگرایی گرفتار شده صدای طیف انقلابی حامی را در آورده است.

تهران - تحریریه - مجلس یازدهم که در دام نمایش های رسانه ای به شیوه کودکانه و عدم عملگرایی گرفتار شده صدای طیف انقلابی حامی را در آورده است.

به گزارش تحریریه، پایگاه خبری رجانیوز که طیف انقلابی جریان اصولگرایی را نمایندگی می کند در مقاله ای نسبت به رویکرد مجلس یازدهم اعتراض و از بی عملی آن انتقاد کرد. رجانیوز در مقاله ای با عنوان تاخت و تاز دولت و انفعال مجلس یازدهم/چرا نمایندگان انقلابی درگیر حواشی شده اند؟ نسبت به عملکرد مجلس یازدهم به ریاست قالیباف اعتراض کرد. رجانیوز در این مقاله با اعتراض به مبنای انتخابها در مجلس یازدهم نوشت: این اتفاقات از همان ابتدا و بر سر تعیین رئیس مجلس آغاز شد. عدم شفافیت، بارزترین ویژگی روندی بود که منجر به ریاست قالیباف بر قوه مقننه شد. این که با چه سازوکاری از میان گزینه‌های متعدد ریاست پارلمان، قرعه به نام قالیباف افتاد و او در چه معیارها و ضوابطی بر رقبای خود برتری داشت، از سوالاتی است که هیچگاه البته پاسخ نخواهد یافت. همین طور در تقسیم ریاست کمیسیون‌ها، مناصب مدیریتی مجلس و نهادهای پژوهشی و نظارتی مجلس نیز همین عدم شفافیت خود را نشان داد. به ندرت نماینده ای را می توان یافت که بتواند درک جامعی از روندهای طی شده در مجلس یازدهم در گام اول انتخاب های درونی مجلس به دلیل اعمال نفوذهای فراوان ارائه دهد. چهار ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم گذشته است و بی عملی مجلس و کشاندن مسائل به نمایش هایی که به شکلی کودکانه رسانه ای می شود باعث دلخوری هواداران جریان اصولگرایی و مردم شده است. انفعال مجلس در مواجهه با نقش مخرب دولت در اقتصاد که از بی عملی دولتی گذشته و کار را به گمانه زنی درباره تخریب هدفمند دولتی کشانیده باعث شده است تا تردیدها درباره ماهیت جریان اصلی کنترل کننده مجلس افزایش یابد. مهمترین انتقادی که به مجلس یازدهم از همان روزهای آغاز مطرح شد، مخفی بودن سازوکار انتخاب رییس و روسای کمیسیون ها بود که با فشارهای بیرونی بود. نمونه هایی مانند:
  1. عدم تصویب طرح لزوم شفاف شدن آرای نمایندگان
  2. عدم برخورد قانونی، محکم و کارشناسی با وزرای بی کفایت
  3. ورود بی مورد به موضوع عدم برگزاری کنکور که فاقد تحلیل منطقی بود
  4. رها کردن اولویت های اقتصادی و پرداختن به حواشی بی خاصیتی مانند تعیین بازه زمانی برای سن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری
  5. برخورد منفعلانه با نقش زنگنه در وزارت نفت
  6. عدم برخورد با مساله برجام و جبران ترس و نگاه بزدلانه دولت در برخورد با اروپا
را پایگاه خبری رجانیوز به عنوان مهمترین نقدها به مجلس یازدهم به نمایندگی از طیف انقلابی جریان اصولگرایی وارد کرده است. کارشناسان سیاسی معتقدند که ادامه انفعال مجلس یازدهم در پیگیری صحیح اولویت های ملی باعث اعتراض مردم؛ پس از نخبگان سیاسی؛ به کارکرد قوه مقننه شده و بر یاس عمومی عامه از روندهای سیاسی موجود خواهد افزود. پایان/  
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 7592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =