بازی و ریاضی بنیاد شهید با بانک دی و جیب خانواده شهدا، دو برابر و تقسیم بر دو!

سهام خانواده شهدا در بانک دی که با افزایش سرمایه؛ افزایش یافته بود با سقوطهای پیاپی هفته های اخیر در شرف نصف شدن قرار گرفته است.

تهران - تحریریه - سهام خانواده شهدا در بانک دی که با افزایش سرمایه؛ افزایش یافته بود با سقوطهای پیاپی هفته های اخیر در شرف نصف شدن قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، سعید اوحدی رییست بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه تهران۲۰ سیما روز دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ از تایید افزایش سرمایه بانک دی(اینجا) خبر داد. این افزایش سرمایه اتفاق افتاد و اینگونه نمایانده شد که گویا فصل جدیدی از خدمت رسانی با هدف جبران بی کفایتی های فراوان دوره های گذشته؛ آغاز شده است. پرداخت معوقات خانواده شهدا پس از 6 سال تاخیر باعث آغاز دور دیگری از نمایش رئیس جدید بنیاد شهید شد و آنرا ناشی از تحول در بنیاد شهید دانست. پرداخت معوقات خانواده شهدا به قیمت 6 سال پیش و از آن عجیب تر بی توجهی به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر جبران طلب ریالی در صورت مطالبه طلبکار؛ واقعیت نمایش های رئیس جدید بنیاد شهید بود. بی توجهی عجیبی که تاکنون ادامه یافته و عمل به فتوای رهبر معظم انقلاب عملیاتی نشده است. با این حال داستان روز مدیریت جدید بنیاد شهید، سقوط ارزش سهام بانک دی است که روزانه 5 درصد کاهش ارزش را تجربه می کند. سرخپوشی طولانی مدت نماد بانک دی در بورس تهران باعث شده است تا ارزش افزایش سرمایه انجام شده از بین رفته و عملا عایدی متوجه سهامداران نشود. نسبت کفایت سرمایه پایین، حجم وامهای سوخت بالا که نتیجه مدیریت حاکم بر بانک دی در تمام سالهای اخیر است باعث زیانده شدن این بانک شده است. در روزهای اخیر فیمت سهام بانک دی در بورس تهران هر روز 5 درصد کاهش یافته و این روند سقوط همچنان ادامه دارد. وضعیت ذخیره شاهد(ثشاهد) هم بهتر از بانک دی نیست و کاهش قیمت این سهم نیز متوالی بوده است. پایان/  
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 7605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =