آینده بازار مغفول مانده نقره

بررسی سری های زمانی نشان می دهد که بین رونق در بازار داوجونز و قیمت فلز نقره رابطه همانندی برقرار است و باید انتظار افزایش قیمت آن را داشت.

تهران - تحریریه - بررسی سری های زمانی نشان می دهد که بین رونق در بازار داوجونز و قیمت فلز نقره رابطه همانندی برقرار است و باید انتظار افزایش قیمت آن را داشت.

به گزارش تحریریه، رابطه تاریخی بین قیمت نقره و بازار سهام آمریکا دید خوبی را به درک چرخه کنونی بازار این فلز ارزشمند به دست می دهد. به صورت سنتی بهترین دوره زمانی خط سیر قیمتی نقره هنگامی رخ داده است که سهام داوجونز به اوج می رسد. بررسی سری های زمانی نشان می دهد که سقف قیمتی نقره در سال 1971 سه سال پس از اوج قیمت آن در سال 1968 رخ داد، و کف قیمتی نقره در سال 2020 هم 9 سال پس از اوج قیمتی آن در سال 2011 حاصل شد. اوج گیری ارزش داوجونز در سال 2020 هم 21 سال پس از قله نسبت داوجونز /طلا در سال 1999 رخ داد که دوره زمانی آن سه برابر طولانی تر از دوره 7 ساله اوج و سقوط داوجونز/طلا بین سال های (1966 تا 1973) بود. در سال 2001 نقره پایین ترین قیمت جهانی خود را به ثبت رساند. چند سال بعد در سال 2008 هم در ماه اکتبر همین اتفاق افتاد، درحالیکه USD/ZAR chart که از مهمترین مرکز پش بینی قیمت نقره در جهان است آن را در اوج قیمتی نشان می داد. این اتفاق در طول سالیان بعد به صورت دوره ای تکرار شد. این دوره ها چند بار تکرار شده است بطوریکه در سال 2020 هم بار دیگر نقره به کف قیمتی خود رسید، اما در ماه آوریل مرکز فوق اوج قیمت ها را نشان داد؛ و اتفاقی مشابه سال 2001 رخ داد. با مقایسه روندهای سال های گذشته و استفاده از تجربیات پیشین می توان دریافت که ماه های اکتبر و نوامبر با اتفاقاتی خاص برای این فلز باارزش نقره همراه است. دوره زمانی اکتبر به نوامبر بسیار با اهمیت است و تکرار سال های 2002 و 2008 را نشان می دهد. اینها دوره زمانی هستند که نقره به صورت واقعی افزایش قیمت خود را آغاز می کند. چنانچه تصویر زیر نشان می دهد، در سالیان گذشته اغلب شاهد کاهشی قبل از یک جهش قیمتی بوده ایم. ممکن است نقره تاماه اکتبر تا اندازه ای کاهش را تجربه کند اما تحلیلگران انتظار تغییر این مسیر را در اینده نزدیک دارند. نقره چنانچه نمودار دوم زیر نشن می دهد، جذاب شدن بازار نقره باعث جایگزینی آن با سایر فلزات ارزشمند هم خواهد شد. داوجونز پایان/
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 7846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =