سقف قیمتی طلا چقدر است؟ سکه 20 میلیون تومانی رویا یا واقعیت؟

قیمت طلا به مرز هر گرم 1 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و برآوردهای دوگانه ای را برای فتح قله 20 میلیون تومانی سکه طلا باعث شده است.

تهران - تحریریه - قیمت طلا به مرز هر گرم 1 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و برآوردهای دوگانه ای را برای فتح قله 20 میلیون تومانی سکه طلا باعث شده است.

به گزارش تحریریه، قیمت هر گرم طلای 18 عیار به مرز 1 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و برخی کارشناسان انتظار دارند به قیمت هر گرم 2 میلیون تومان برای طلای 18 عیار برسد. افزایش قیمت جهانی اونس طلا به 1923 دلار و افزایش شدید در نرخ برابری دلار و ریال تا 31 هزار تومان برای هر دلار آمریکا باعث افزایش قیمت مضاعف طلا در بازار داخل شده است. خبرها حاکی از این است که بانک مرکزی قصد دارد روزانه 50 میلیون دلار به صورت نقد در بازار تزریق کند، خبری که انتظار می رفت باعث افت جدی قیمت دلار شود. با این حال بازار امروز شاهد افت قیمت جدی دلار آمریکا نبود و کاهش 1100 تومانی اوایل روز با مقاومت بازار در برابر کاهش در معاملات آخر روز تا حدی جبران شد. برآوردها نشان می دهد که در روزهای آینده قیمت دلار کاهش پیدا نکرده و با افزایش گام به گام به مرز 35 هزار تومان برسد. در بازار جهانی طلا هم نوعی سکوب قیمتی مقطعی روی داده و باعث شده است تا نرخ طلا در هر اونس به زیر 2000 دلار کاهش یابد. کاهشی که تا 1850 دلار هم ادامه پیدا کرد. به کنار رفتن عوامل کوتاه مدت موثر بر کاهش قیمت طلا باعث شد تا روند قیمتی اونس جهانی رو به بالا شده و بر قیمت طلا در داخل هم اثر مستقیم بگذارد. اثرگذاری دو متغیر قیمت جهانی اونس طلا و افزایش قیمت دلار در بازار باعث افزایش قیمت طلا در بازار داخل خواهد شد. برآورد نسبت اثرگذاری این دو متغیر نشان می دهد که قیمت هر گرم طلا در مرز 2 میلیون تومان تا 13 آبان کاملا دست یافتنی است و خریداران طلا در مقطع کنونی بهترین انتخاب را در مقایسه با همه بازارهای سفته بازانه موازی، داشته اند. پایان/
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 7861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =