ترامپ، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بازی با کارت ژانرال‌ها

دونالد ترامپ در تبلیغات انتخابات حساس ریاست جمهوری آمریکا استفاده تبلیغاتی از اعتبار ژنرال های آمریکایی را آغاز کرده است.

تهران - تحریریه - دونالد ترامپ در تبلیغات انتخابات حساس ریاست جمهوری آمریکا استفاده تبلیغاتی از اعتبار ژنرال های آمریکایی را آغاز کرده است.

به گزارش تحریریه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ماه های پایانی از دور نخست ریاست جمهوری خود به هر ابزار و ترفندی متوسل می شود تا در انتخابات سوم نوامبر بر رقیب دموکراتش پیروز شود. وی در اقدامی کم سابقه از تصاویر ژانرال ها و سران عالیرتبه ارتش این کشور نیز در کارازر انتخاباتی خود استفاده می کند که همین موضوع باعث اعتراض و مخالفت ارتش آمریکا و مقامات ارشد آن شده است. به نوشته نشریه «پلیتیکو» تیم انتخاباتی ترامپ در مجموعه اقدامات تبلیغاتی برای وی از تصاویر معاون رئیس جمهوری و رئیس پنتاگون و افسران ارشد و مشاوران نظامی که در حملات به داعش به ویژه قتل ابوبکر بغدادی رهبر این گروه تندرو استفاده کرده است. هنگام پخش این تیزر تبلیغاتی گوینده به مخاطبان به صورت تلویحی می گوید رئیس جمهوری رای شما را می خواهد. اما نکته اینجاست که فیلم تبلیغی فوق تایید یا موافقت ژنرال «مایک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش را برای استفاده از تصاویر وی و همکارانش در تبلیغات انتخاباتی کسب نکرده است. مقام های پنتاگون می گویند این تصاویر هم مانند بسیاری از تصاویر مشابه بدون جلب رضایت آن ها مورد استفاده قرار گرفت. ارتش آمریکا قوانین بسیار سختگیرانه ای در زمینه حضور افراد یونیفورم پوش در کارزارهای سیاسی دارد. به گفته وزارت دفاع، اعضای فعال سرویس های ارتش حتی از حضور در فعالیت های جمع آوری کمک مالی، سخنرانی و حضور در اجتماعات حزبی و فعالیت در مبارزات انتخاباتی با لباس های رسمی ارتش منع شده اند. با اینحال اقدام اخیر ترامپ حکایت از آن دارد که رئیس جمهوری برای رسیدن به هدف خود حتی این قانون مهم را نادید می گیرد و از ژنرال ها به عنوان ابزار تبلیغی استفاده می کند. چند هفته قبل ژنرال میلی تاکید کرده بود که ماهیت غیرسیاسی ارتش باید حفظ شود طبق گزارش این نشریه در دوره ای این رویه از سوی ارتش آمریکا دنبال می شود که سیاستمداران خود را برای حضور در انتخاباتی پرچالش و حاشیه دار آماده می کنند زیرا ترامپ بارها عنوان کرده است اگر به عنوان پیروز انتخابات اعلام نشود ممکن است نتایج را نپذیرد. با این حال میلی در یک مصاحبه کم سابقه چند روز قبل تصریح کرد ارتش هیچ نقشی را در سیاست داخلی بازی نمی کند و تنها از دستورات قانونی اطاعت خواهد کرد. وی ابراز اطمینان کرد که قانون اساسی ایالات متحده قادر به مدیریت منازعات انتخاباتی هست. در شرایط کنونی هر روز که به انتخابات آمریکا نزدیک تر می شویم بیشتر از گذشته اوضاع حساس تر می شود و احتمال بروز تنش سیاسی شدی در ایالات متحده بیشتر می شود زیرا به نظر نمی رسد ترامپ به راحتی حاضر به پذیرش نتایج رای مردم علیه خود باشد. پایان/
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 7864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =