کورونا؛ ویروسی سیاسی برای تثبیت سیطره جهانی سرمایه داری

مایکل شوسودوفسکی» معتقد است، کورونا ویروسی سیاسی است که بهانه را برای  تامین  منافع موسسات قدرتمند مالی و گروه های سیاسی فاسد را فراهم کرده است.

به گزارش تحریریه، اقتصادهای ملی بیش از ۱۹۰ کشور با دستور دولت ها از حدود ماه مارس سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند. «مایکل شوسودوفسکی» اعتقاد دارد، این دستور از وال استریت، مجمع جهانی اقتصاد و انجمن های متشکل از میلیاردرهای جهان صادر شد و سیاستمداران سراسر جهان نیز این دستورالعمل های تجویزی را با عنوان راه حلی برای رفع بحران سلامت عمومی به اجرا گذاشتند.

وی که یکی از مدیران مرکز پژوهشی «گلوبال ریسرچ» در کانادا است اعتقاد دارد، میلیون ها انسان شغل شان را از دست دادند و سرمایه طول عمر  خود را از دست رفته می بینند. در کشورهای درحال توسعه فقر و ناامیدی اوج می زند و یک ویروس به عنوان مسئول ورشکستگی و بیکاری عمومی معرفی می شود. کرونا ویروسی سیاسی است که زمینه و بهانه را برای  تامین  منافع موسسات قدرتمند مالی و گروه های سیاسی فاسد فراهم کرده است. سیاستمداران به ما می گویند ویروس عامل بیکاری، فقر و ورشکستگی است. حتی «جو بایدن» هم عنوان داشته این کووید است که در حال نابودی شغل و زندگی میلیون ها انسان می باشد.

البته این کارشناس مسائل بین المللی و منتقد سیاست های سرمایه داری در گزارش دیگری بر این باور است که با نام ویروس کرونا ساختار سرمایه داری و حاکمان و ثروتمندان در حال تخریب زندگی مردم و بی ثبات سازی جوامع مدنی هستند.

دروغ های رسانه ای به قوت خود باقی مانده است و به مدت بیش از ۱۰ ماه است که ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته هشدارهای مربوط به کووید را ارسال می کنند.

دکتر «پاسکال ساکره» اعتقاد دارد، سوءاستفاده از تست کووید ۱۹ که به صورت مداوم از سوی دولت ها بر آن تاکید می شود و جوامع علمی و پزشکی و رسانه ای هم بر آن تبلیغ می کنند تنها برای توجیه سیاست های کلان و نقض حقوق شهروندان است. نتیجه همه این اقدامات شرایط اقتصادی کنونی و بیکاری و ورشکستگی گسترده شده است.

کودتایی برای ویرانی روابط اجتماعی

به اعتقاد شوسودوفسکی، از دیگر پیامدهای کووید ۱۹ نابودی جوامع مدنی است. روابط اجتماعی محدود شده است، حتی زمزمه هایی در مورد محدودشدن مراسم مذهبی سال نو، محدود کردن آزادی بیان، انتقال اطلاعات رسانه ای نادرست، تشدید هیجان و تشویش در جامعه و ایجاد فضای اضطراب آلود در جهان همگی ناشی از بزرگنمایی دروغین این ویروس است.

این استاد تمام رشته اقتصاد در دانشگاه های کانادا تاکید دارد تعطیلی مشاغل و ادارات که باعث رکود مهندسی شده جوامع می شود همچون کودتا است. اقتصادهای ملی با نهادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط هستند و این پایه بازتولید زندگی واقعی و مولفه هایی همچون  درآمد، شغل، تجارت، تولید، زیرساخت و خدمات اجتماعی را تشکیل می دهد. بی ثبات سازی اقتصاد سیاره زمین که با بهانه یافتن راه حلی برای مقابله با کورونا صورت می گیرد اما در حقیقت این تصوری است که سرمایه داری جهانی می خواهد به شهروندان القا کند.

وی همه این اقدامات را مقدمه چینی برای آماده سازی فضا برای برقراری یک حکومت مرکزی جهانی تحلیل کرد که با عنوان «Global Governance» شناخته می شود و در آن یک نهاد فراملی متشکل از نخبگان فکری و بانکدارهای جهانی و ثروتمندان به تصمیم سازی و اجرای فرامین بر همه کشورهای جهان می پردازند.

این موضوعی است که از چند سال قبل بر آن تاکید شده است. بنا بر توصیه چند سال قبل یکی از برادران راکفلر، در چارچوب این ساختار جدید رویکردهای نئولیبرالی در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه  به اجرا گذاشته می شود و با این اقدام به استقلال ملی کشورها خدشه وارد می شود و شبکه ای جهانی از رژیم های وابسته به ایالات متحده که به وسیله حاکمیتی فراملی هدایت می شوند تشکیل می گردد. در این ساختار موسسات مالی، میلیاردرها و بنیادهای نزدیک به آن ها سیطره کامل را به چنگ می آورند.

کووید، ابزار بازطراحی ساختاری نوین

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که جو بایدن نیز با شعار بازطراحی بزرگ (Great Reset) در انتخابات آمریکا پیروز می شود تا در خدمت منافع این نهادهای مالی بزرگ انجام وظیفه کند. فراموش نکنیم که بایدن حامی حمله بآمریکا به عراق با ادعاهای دروغین دولت در کاخ سفید بود. این کارشناس معتقد است ریاست جمهوری اکنون جایزه بایدن خود را به خاطر همراهی و حمایت از سیاست های پیشین سرمایه داری جهانی دریافت کرد. 

این در حالی است که شبکه فاکس نیوز بایدن را سوسیالیستی می داند که سرمایه داری را تهدید می کند. این تحلیل شعار بازسازی مجدد وی را هم بخشی از  یک جنبشی سوسیالیستی ارزیابی کرد.

با اینحال اصلاح مجدد جامعه می تواند اقدامی شیطانی و به ضرر کارگران و بنگاه های کوچک در آمریکا و سراسر جهان باشد. در واقع خط مشی های بایدن-هریس تهدیدی برای بشریت را ایجاد خواهند کرد. جو بایدن در واقع توصیه های مجمع جهانی اقتصاد در زمینه بازطراحی قدرت در سطح ملی و فراملی را به اجرا می گذارد و با این کار فجایع گوناگون اقتصادی و اجتماعی را رقم خواهد زد.

ظاهرا نشست سال ۲۰۲۱ این مجمع که قرار است در تابستان آینده برگزار شود بر محور Great Reset تمرکز دارد. دولت جو بایدن هم به صورت جدی طرح توتالیتری فوق را دنبال خواهد کرد.

اگر اعتراض و مقاومت در سطوح ملی و بین المللی صورت نگیرد، اصلاح مجدد امور در دستور کار برنامه سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده به ویژه در دولت بایدن-هریس اولویت قرار خواهد داشت. این همان چیزی است که بشر آن را امپریالیسم می نامد.

پایان/

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 7933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =