ترامپ: ایران و چین 4 سال دیگر منتظر من باشند

رسانه های غربی با اشاره به سخنان تازه «دونالد ترامپ» تاکید دارند وی خود را برای حضور پرقدرت دوباره در کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ آماده و واشنگتن باید خود را برای مقابله با عوام فریبی سیاسی آماده کند.

به گزارش تحریریه، «دونالد ترامپ» گویا سرانجام مجبور شد تا شکست در انتخابات آمریکا را بپذیرد، اما هنوز از رویکردهای خود دست نکشیده است. وی که تا ۲۰ ژانویه یعنی کمتر از یک ماه دیگر میهمان کاخ سفید خواهد بود هنوز خود را برنده واقعی انتخابات می داند و امیدوار است به پشتوانه بیش از ۷۰ میلون رای بتواندبه صحنه گردانی در عرصه های مختلف ایالات متحده ادامه دهد.

ترامپ همین چند روز قبل در نخستین گردهمایی خود پس از شکست در انتخابات آمریکا تاکید کرد «هرگز در انتخابات نباخته است». 

با اینحال وی چنین گفت: خوشحال‌ترین افراد از شکست وی چین و ایران هستند. ترامپ در این سخنرانی در سخنانی دوپهلو اظهار داشت چهار سال آینده به گونه ای با تهران و پکن رفتار خواهد کرد که بی سابقه بوده و تاکنون کسی اینگونه رفتار نکرده باشد.  

برخی تحلیلگران این سخنان را  در واقع نشانه ای از تلاش ترامپ برای بازگشت به عرصه سیاست در سال ۲۰۲۴ عنوان می کنند. روزنامه «گاردین» نوشت، ترامپ در اظهار نظر خود به مردم آمریکا به ویژه جمهوریخواهان اینگونه پیام داد که ۴ سال بعد منتظر همراهی آنها خواهد بود. بر این اساس وی خود را از حالا برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ آماده می کند.

باتوجه به همراهی کم سابقه افکارعمومی آمریکا با ترامپ در انتخابات اخیر و تلاش او برای جمع آوری کمک های مالی و سیاسی در یک روند بلندمدت، وی می خواهد یک حرکت عمومی را راه اندازی کند. به نظر می رسد در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا ترامپ گزینه ای قطعی برای جمهوریخواهان خواهد بود.

روزنامه نیویورک تایمز هم چندی قبل با بیان این موضوع که ترامپ شکست خورد اما ترامپیسم زنده و پرانرژی خواهد بود در گزارشی نسبت به این موضوع هشدار داد عنوان داشت وظیفه قانون اساسی دفاع از مردم و منافع آن ها است. بنابر این قانون باید چاره ای برای عوام فریبی بیندیشد تا ایالات متحده بار دیگر گرفتار دونالد ترامپ یا فردی شبیه وی نشود.

طبق این تحلیل، تنها رای دادن علیه ترامپ کافی نبوده است بلکه باید از تکرار این تجربه جلوگیری شود. بسیاری از تحلیلگران از واژه هایی همچون مستبد، فاشیست و عوام فریب برای بیان ماهیت سیاسی رئیس جمهوری کنونی  استفاده کرده اند. با اینحال متخصصان امور سیاسی و اجتماعی در ایالات متحده اعتقاد دارند ترامپ در واقعیت پدیده ای بومی به سبک خود آمریکا و ناشی از افکارعمومی و ویژگی های اجتماعی آن ها است بنابراین مراقبت از آینده در برابر خطر فوق دشوار است.

به نوشته رسانه های غربی، ادبیات ترامپ و تمایل وی به توهین یا پیروی از نکردن از معیارهای شخصیتی و قانونی، از ویژگی های تعیین کننده در رفتار ترامپ بوده اند اما وی با عوام فریبی توانست رای نزدیک به ۷۵ میلیون آمریکایی را به دست بیاورد که همین امر پشتوانه قدرتمند او برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

پایان/

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵
کد خبر: 7985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =