آیا بنیامین نتانیاهو در برابر چالش فقر زانو می زند؟

بررسی اوضاع اجتماعی و مسائل مربوط به شکاف های اقتصادی نشان می دهد که بنیامین نتانیاهو چالش دشواری با فقر رو به گسترش دارد.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن در گزارشی به قلم «نضال محمد وتد» نوشت، پس از شیوع ویروس کرونا میزان خانواده‌هایی که در اسرائیل زیر خط فقر زندگی می کنند به رقم ۲۹.۳ درصد رسیده  و در این دوره ۲۸۶ هزار خانواده به مجموع فقرای پیشین آن اضافه شده است. این آمار حکایت از افزایش بیش از ۵۰ درصدی خانواده های فقیر در اسرائیل است.

 برپایه گزارش سازمان اسرائیلی «لاتیت» که اوضاع اجتماعی و مسائل مربوط به شکاف های اقتصادی را در جامعه اسرائیل بررسی می کند شمار خانواده های فقیر در اراضی اشغالی اکنون از رقم ۵۸۲ هزار به ۸۵۰ هزار مورد رسیده است.

برپایه این گزارش، درصد خانواده های فقیر پس از شیوع ویروس کرونا به رقم ۲۹.۳ از هر یکصد خانوار رسیده است. این در حالی است پیش از شیوع این ویروس این رقم ۲۰.۱ درصد بوده است.

این روند به دلیل زیان های ناشی از شیوع کرونا، رکود اقتصادی رژیم اسرائیل و متوقف شدن کار در بسیاری از بخش ها است. گزارش فوق نشان می دهد که ۱۹.۶ درصد از این فقرا زیان های بسیاری را متحمل شده اند. ۸۶.۶ درصد از این فقرا از خانواده های عرب هستند. این گزارش نشان می دهد اوضاع امنیت غذایی وخیم است و اقشار گسترده ای توانایی تامین نیازهای روزانه خود به غذا را به طور منظم ندارند و ۶۵۶ هزار خانواده از کمبود مواد غذایی و ناتوانی در تامین آن رنج می برند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که به تازگی «زئیف فیلدمن» رییس سازمان پزشکان و سندیکای پزشکی رژیم اصهیونیستی به روزنامه عبری زبان «معاریو» گفت: بحران سیاسی موجب شده است که سیستم بهداشتی در پرتگاهی خطرناک قرار گیرد. ما نیاز مبرم به عقد قراردادی تازه میان صندوق حمایت از بیماران و بیمارستان‌ها داریم که این روزها به پایان خود نزدیک می‌شود. همچنین ما به استخدام پزشک و پرستار جدید نیاز مبرم داریم تا پاسخگوی ازدحام بیش از حد بیماران در بیمارستان‌ها باشیم.

پایان/

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹
کد خبر: 8009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =