جهش 80 درصدی سودآوری شرکت کولدکو

شرکت کودلکو از طریق افزایش تولید و بهبود بهره وری و کاهش هزینه ها بیشتر از 80 درصد نسبت به سال قبل رشد سودآوری داشته است.

به گزارش تحریریه، شرکت معدنکاری دولتی «کودلکو» شیلی که از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مس در جهان به شمار می رود از افزایش سود این شرکت در 9 ماه نخست سال 2020 به ویژه از طریق کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری خبرداد. 

مقامات این شرکت اعلام کردند، سودی که کودلکو از طریق افزایش تولید و بهبود بهره وری و کاهش هزینه ها به دست آورده است با وجود شیوع بیماری کورونا بیشتر از 80 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته که این رقم حدود 1.2 میلیارد دلار بوده است.

تولید کودلکو نسبت به سال قبل 4 درصد افزایش داشت، ضمن اینکه برای تولید هر پوند (اندکی بیش از 450 گرم) مس هزینه های خود را حدود 11 درصد کاهش داده است. در حالی که قیمت جهانی هر پوند مس اکنون حدود 3.5 دلار است این شرکت برای تولید همین میزان مس تنها حدود 1.2 دلار هزینه کرده است.

مقایسه بهره وری شیلی با دیگر کشورهای دارای ذخایر مس همچون زامبیا یا ایران(طبق برآوردهای کارشناسی انجام شده؛ زامبیا هم از ایران بهتر عمل کرده است) نشان دهنده دلیل موفقیت صنایع این کشور آمریکای لاتین است.

پایان/

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
کد خبر: 8038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =