دارندگان گوشی آیفون خودروی برقی جایزه بگیرند!

شرکت APPLE پس از سال ها سکون اکنون تلاش دارد تا سال ۲۰۲۴ نخستین خودروی برقی خود را تولید و به بازار عرضه کند.

به گزارش تحریریه، بخش خودروسازی شرکت اپل ۵ سالی است که خاموش شده و تحرکی ندارد اما گویا قرار است این شرکت نخستین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند.

مدت هاست که شایعه شده که اپل بر روی ساخت خودروی الکتریکی کار می کند. قرار بود این خودروی در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود اما روند ساخت آن به دلایل نامعلوم از سال ۲۰۱۵ به بعد مسکوت مانده بود و دنبال نشد. 

گفته می شود تا ۴ سال آینده این شرکت روی تحقیق بر فناوری های بسیار پیشرفته و کاهش هزینه های باتری های بهتر متمرکز می شود و در آن زمان خودروی اختصاصی خود را تولید خواهد کرد. 

شایعه هایی از همکاری شرکت اپل با هیوندایی کره جنوبی هم مطرح شده است. این شرکت کره ای اما اخیرا اعلام کرده که سعی دارد با کیا موتورز دیگر شرکت کره ای، کارخانه ای را در ایالت جورجیای آمریکا تاسیس و بر روی خودروی برقی کار کند.

جهان از سال ۲۰۱۴ منتظر اتومبیل الکتریکی اپل است. شایعه شده که اپل برای خودروی برقی خود نام «تایتان» را برگزیده است. حتی گفته می شود اپل مهندسان برجسته فورد، فولکس واگن، پورشه و تسلا را برای موفقیت در این پروژه جلب کرده است.

با همه اما و اگرها به نظر می رسد این وسیله نقلیه در آینده نه چندان دور رنگ واقعیت به خود می گیرد زیرا اپل با شرکت های برجسته تماس برقرار کرده و عزم خود را جزم نموده است. اپل اکنون به دنبال توسعه فناوری راننده خودران است. اپل همچنین با شرکت مگنا در زمینه خودروی برقی ارتباط گرفته است. مگنا با شرکت ال جی برای تولید موتور الکتریکی، شارژر و اینورتر برای خودروسازان سرمایه گذاری مشترکی را انجاد داده است.

پایان/

۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 8303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =