تویوتا RAV4 یا مزدا CX-5؟

شرکت خودروسازی مزدا در سال گذشته رشد چشمگیری در بازار داشت و خود را به سطح رقیب دیرینه یعنی تویوتا رساند. کارشناسان بازار به مقایسه دو خودروی SUV پرطرفدار از دو شرکت ژاپنی فوق پرداخته اند.

به گزارش تحریریه، مدل RAV4 تویوتا از نخستین روزهای معرفی به بازار به عنوان یک کراس اور جمع و جور برای مشتریان مطرح بود که با استقبال و فروش خوبی همراه شد. اولین نسخه این خودرو در دهه ۱۹۹۰ میلادی معرفی شد که تاکنون تولید آن ادامه داشته و در سال گذشته هم مدل به روز شده ای از آن به بازار عرضه شد.

 مدل مزدا CX-5 یکی از به روزترین خودروهای  شرکت مزدا است که از سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شده است. مزدا اکنون در نسل دوم تولیدات خود به دلیل فرمانپذیری راحت تر رقابتی تمام و کمال را با مدل تویوتا به راه انداخته است. کارشناسان خودرو مدل 2021 مزدا CX-5 را با مدل RAV4 تویوتا در یک رده و حتی در برخی حوزه ها برتر می دانند.

هر دوی این وسایل نقلیه ۲.۵ لیتری و چهار سیلندر هستند که مدل پایه آن دو غیرتوربو بود. تویوتا اما در یک گیربکس با دو دنده اضافی برای مصرف بهتر سوخت تعبیه کرد. مدل RAV4 مدل FWD برای داخل شهرها داری مزیت و سرعت بهتری در مقایسه با خودروی مزدا است.

برخلاف خودروی RAV4، مدل مزدا برای افراد مایل به خودروی هیبریدی مناسبتر است. خودروی تویوتا هیبریدی دارای استاندارد AWD است.

تویوتا RAV4 یکی از جادارترین خودروها برای حمل بار است که در صورت خم کردن صندلی عقب تا نزدیک به ۷۰ فوت مکعب گنجایش دارد حال آنکه مزدا در بهترین حالت ۲۰ فوت مکعب گنجایش کمتر دارد.

از نظر قابلیت آفرود، اگرچه RAV4 ارتفاع بالاتری دارد اما با توجه به نوعی طراحی، مسافر راحت می تواند از آن پیاده شود.

سخت افزار تعلیق در خودروی تویوتا با الهام از مسابقات رالی عملکرد بهتری را از خود نسبت به رقیب نشان می دهد.

خودروی تویوتا RAV4 در ۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ثانیه می رسد و مدل هیبرید آن در ۷.۱ ثانبه همین کار را انجام می دهد. اما مزدا  CX-۵ تنها در ۶.۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می رسد.

تویوتا مدعی است RAV۴ مدل prime با قدرت ۳۰۲ اسب بخار در ۵.۷ ثانیه به سرعت فوق دست می یابد.

خودروی RAV۴ اما با قیمت پایه سنگین ۳۹۳۷۵ دلار آغاز می شود اما در یک کشور با اقتصاد آزاد و رقابتی شما می توانید با ۳۱۷۶۰ دلار یک خودروی توربو از مدل مزدای  CX-۵ را خریداری کنید.

در صورت آزاد بودن واردات خودرو به ایران شما می توانستید با قیمت کنونی دلار با پرداخت حدود ۷۰۰ میلیون تومان یک خودروی روز دنیا از یکی از برترین برند خودروسازان جهان را سوار شوید. اما وضعیت اسفناک انحصاری و قوانینی بی منطق که اجازه می دهد هر فردی از هر نهادی در آن مداخله می کند شما را مجبور می سازد همین مقدار پول را برای خرید یک خودرو در چند سطح پائین تر و از خودروهای رده متوسط فرانسوی یا چینی انتخاب کنید.

پایان/

۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 8378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      به فرموده ایرانی ها باید انتخاب آزاد یک ماشین ایمن رو به گور ببرند