آمریکا فروش اسلحه به اعراب را متوقف کرد/ آیا بایدن به دنبال قرارداد جدید است؟

یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده به خبرگزاری رویترز گفت، این وزارت‌خانه موقتا فروش تسلیحات به برخی کشورهای متحد آمریکا را متوقف کرده است. بنابر اظهارات او این اقدام به منظور بررسی مجدد این قراردادها صورت گرفته است.

به گزارش تحریریه، دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا فروش تسلیحات به برخی متحدان ایالات متحده را به منظور بررسی مجدد آنها به طور موقت متوقف کرد. یک مقام وزارت خارجه روز چهارشنبه ۸ بهمن (۲۷ ژانویه) این خبر را به رویترز اعلام کرد.

به گفته کارشناسان انجام چنین بررسی‌هایی برای یک دولت جدید مرسوم است، به ویژه آنکه دولت ترامپ تا آخرین روزهای کاری‌اش معاملات فروش اسلحه را انجام می‌داد، به عنوان مثال او تنها چند ساعت پیش از ورود بایدن به کاخ سفید معامله‌ی برای فروش ۵۰ فروند جت اف ۳۵ ساخت لاک‌هید مارتین به عنوان بخشی از توافق ابراهیم (عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی) با امضا کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال این هواپیماهای جنگنده به امارات متحده عربی و عربستان سعودی فروخته شده‌اند.

مقام وزارت خارجه به رویترز گفت، این وزارت‌خانه موقتا اجرای برخی قراردادهای مربوط به فروش تسلیحات دفاعی و نیز تجاری را متوقف کرده تا دولت جدید امکان بررسی مجدد آنها را داشته باشد.

فروش جت‌های اف ۳۵ بخش اصلی معامله ۲۳ میلیارد دلاری آمریکا با امارات متحده عربی است که پاییز سال گذشته میلادی امضا شد. در چارچوب این معامله تسلیحات فوق مدرن ساخت کارخانجات جنرال اتمیک، لاک‌هید و ری‌تون به امارات متحده فروخته می‌شود.

روز سه‌شنبه مدیریت ری‌تون در یک کنفرانس تلفنی با سرمایه‌گذاران گفت: «با تغییر دولت گرفتن مجوز برای فروش تسلیحات دفاعی به ارزش تخمینی ۵۰۰ میلیون دلار به یکی از مشتریانمان در خاورمیانه نامحتمل‌تر شده است.» او نامی از این کشور خاورمیانه نبرد.

به گزارش رویترز مقامات امارات متحده عربی و عربستان سعودی به پرسش‌های این خبرگزاری در این باره پاسخ ندادند.

منبع: دویچه وله

پایان/

۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 8453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =