منافع انحصارطلبان در برابر واردات نهاده های دامی از کشورهای همسایه

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که وجود انحصار موجب شده تا واردات نهاده های دامی از کشورهای همسایه بسیار مشکل شود.

به گزارش تحریریه، «میثم مهرپور»، کارشناس اقتصادی، با اشاره به وجود انحصار در بحث واردات نهاده های دامی به کشور، بیان داشت: وجود انحصار برای افرادی خاص در واردات نهاده های دامی به کشور، بارها مطرح و در رسانه ها مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. در شرایط وجود انحصار و عدم رقابت سالم، قطعا قیمت و کیفیت محصول وارداتی به گونه ای خواهد بود که مردم، متضرر اصلی آن هستند. چرا که افراد دارای انحصار، ارتباطات خاص خود را با برخی طرف های خارجی برقرار نموده و همواره مایلند تا تنها با همین شرکای خارجی خویش، معامله نمایند. یعنی در چنین شرایطی، بحث کیفیت و قیمت، قربانی انحصارطلبی هاست.

وی افزود: حال اگر رقابت سالم در واردات کشور و در میان تجار ایرانی برقرار شود؛ امکان بررسی گزینه های مختلف درباره محصول وارداتی و مبداء آن به وجود خواهد آمد. معتقدم بحثی که در میان برخی کارشناسان، درباره تغییر مبداء واردات نهاده های دامی، از آمریکای جنوبی به کشورهای دیگر وجود دارد؛ ممکن است با منافع برخی افراد دارای انحصار در تضاد باشد. لذا مشکل اصلی کشور ما در بحث واردات، وجود انحصاری آزاردهنده و غیرمنصفانه است که امکان بررسی گزینه های بهتر و مقرون به صرفه تر را در همه زمینه ها از کشورمان سلب نموده است.  

پایان/

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 8744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حقدوست IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 0
      بحث انحصار یک طرفه ماجراس و بحث احتکار و فروش در بازار سیاه بخش دیگر ، مسائل ساده و ریزی هست که حلش شجاعت و اراده میخاهد اما تاثیر ان بسیار زیاد