وضعیت فروش 5 خودروساز در انگلیس

صنعت اتومبیل‌سازی انگلیس با حجم مبادلات به ارزش ۸۲ میلیارد پوند ماه‌ها است که به خاطر کسادی بازار، تعطیلی نمایشگاه‌ها، کارخانه‌ها و بیکار شدن پرسنل آن در حال نابودی است.

به گزارش تحریریه، در انگلیس، صنعت خودرو سازی «نیسان»، «واکسول»، «بی ام دبلیو»، «تویوتا» و «هوندا» به دلیل شیوع ویروس کرونا با افت فروش و کمبود قطعات مواجه شده و به همین دلیل برخی یا همه کارخانه‌های خود را تعطیل کردند.

سوال اساسی این است که آینده صنعت خودروسازی به طور کلی چگونه است؟ آیا هنگامی که محدودیت‌ها به طور کامل برداشته شود، مردم برای خرید اتومبیل‌های جدید هجوم می‌آورند، یک خودروی دست دوم را انتخاب می‌کنند یا به سادگی یک پلاک جدید خریداری می‌کنند تا وسیله نقلیه موجود خود را تغییر دهند؟

تامین قطعات

مشکل اصلی در بحث تولید اتومبیل‌های جدید، نیاز مداوم به تامین قطعات است. آنها باید ساخته شده و سپس به کارخانه‌ها تحویل داده شوند. به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ اما این مرحله مهم از زنجیره تامین به شدت مختل شده‌است. شایان ذکر است که بسیاری از اتومبیل‌های تولید شده در انگلیس به خارج از کشور صادر می‌شوند. از طرفی، فروش اتومبیل نیز بسیار متضرر شده زیرا مردم اجازه ندارند در نمایشگاه‌های محلی حضور یافته و از اتومبیل‌های ارائه شده بازدید کنند. این امر در فروش خودرو در سایر کشورهای اروپایی نیز تاثیر منفی داشته‌است.

پیشبرد اهداف آینده

برای پیشبرد اهداف آینده این صنعت، با توجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از  فناوری اتوماتیک امری ضروری به شمار می‌رود. با وجود ضرورت رعایت فاصله اجتماعی در ماه‌های گذشته، استفاده از سیستم اتومات در عرصه تولید خودرو یک ایده عالی به نظر می رسند. با توجه به اینکه همه مشکلات فراروی تولیدکنندگان هنوز نامعلوم است، این امر آنان را در حالتی معلق قرار داده بنابراین ترسیم هر نوع برنامه آینده برای آنها بسیار دشوار است.

نگاه رو به جلو

خوشبختانه از ماه ژوئیه، صنعت خودرو کمی تکان خورد و با افزایش ۱۱.۳ درصدی نسبت به سال مشابه، تعداد ثبت نام خودروهای جدید در کشور انگلیس رو به افزایش گذاشت.

طبق گفته انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان اتومبیل ، علیرغم بازگشایی کامل نمایندگی‌ها، آمارهای موجود در سال ۲۰۲۰ با ثبت بیش از ۸۲۰  هزار خودروی جدید در مقایسه با ۱.۴۲ میلیون در سال پیش از آن، کاهش ۴۱ درصدی داشته‌ است.

به دلیل اینکه خریداران احتمالی امیدوارند که قیمت خودرو قبل از افزایش معاملات به قیمت‌های قبل از شیوع بیماری کووید۱۹ بازگردد، ممکن است در حال حاضر معاملات بسیار کمی وجود داشته باشد. بنابراین، این زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری برای خرید یک ماشین جدید است چرا که معاملات به تازگی مجددا آغاز شده‌اند.

گزارش اخیر «اتو تریدر» نشان داد که نیمی از دارندگان گواهینامه رانندگی که فاقد وسیله نقلیه بودند اعلام کردند که در حال بررسی برای خرید یک خودروی جدید هستند تا از استفاده از وسایل نقلیه عمومی با ماسک صورت خودداری کنند. اما مانند همه موضوعات اقتصادی، با افزایش تقاضا قیمت‌ها افزایش می یابد.

به طور کلی، این صنعت باید انتظار ادغام شرکت‌ها را داشته باشد. حتی ممکن است نیاز به محلی سازی زنجیره‌های تامین قطعات در صورت امکان وجود داشته باشد.

پایان/

۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
کد خبر: 8753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =