رپورتاژ آگهی موسسه آمریکایی برای عبدالناصر همتی

موسسه غربی فارین پالیسی در یک رپورتاژ آگهی بی سابقه، عبدالناصر همتی رئیس شکست خورده بانک مرکزی را در جایگاه کلید موفقیت مذاکرات آتی احتمالی نشاند.

به گزارش تحریریه، موسسه آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی به صراحت نوشت که شرط موفقیت مذاکرات احتمالی آتی ایران و آمریکا وجود عبدالناصر همتی در مذاکرات است.(اینجا)

همتی رئیس شکست خورده بانک مرکزی که در بی ثبات سازی بازار ارز و افزایش تورم با محسن نوربخش رئیس فقید بانک مرکزی رقابت می کند، یکی از بدترین دوران های بانک مرکزی ایران را رقم زده و علیرغم اختیارات فراقانونی که از جلسه سران قوا با حضور علی لاریجانی، صادق لاریجانی و حسن روحانی دریافت کرده و به جای تمام ارکان اقتصادی نظام تصمیم گیری می کند، پرنوسان ترین دوران را برای نرخ برابری ریال و ارزهای خارجی رقم زده است.

این گزارش که با عنوان اصلی U.S.-Iran Talks Will Falter Unless Abdolnaser Hemmati Is at the Table به قلم دو ایرانی به نام های اسفندیار باتمانقلیچ و صاحب صادقی منتشر شده، از رئیس شکست خورده و پرانتقاد بانک مرکزی یک چهره خاص نمایش داده است.

رئیسی که در میان بوق موتورسوارانی که در حرکتی بی سابقه با شعارهای جالب عکس وی را سر دست گرفته بودند بر صندلی ریاست بانک مرکزی تکیه زد و مدیریت وی باعث به اغتشاش کشیده شدن اقتصاد کشور شده است. در دوران همتی؛ عنصر ثبات که جز بدیهیات اولیه هر اقتصادی است رخت بر بسته و نوسانات شدید در بازار ارز و خلق رکوردهای جدید تورمی به ویژگی روزمره اقتصاد کشور تبدیل شده است.

حال چرا یک موسسه آمریکایی باید چنین اغراق نمایی درباره مدیریت همتی داشته باشد و ارتباط نویسندگان ایرانی این مقاله با رئیس بانک مرکزی چیست، در آینده روشن خواهد شد.

با این حال اظهارات محمود واعظی درباره نقش عامدانه دولت در وضعیت بازار ارز نشان می دهد که همتی در حال هول دادن دولت حسن روحانی در ماههای منتهی به انتخابات 1400 به پرتگاه سقوط است و ظاهرا توان دولت برای کنترل رئیس بانک مرکزی کافی نیست.

پایان/

۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 8783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صابری IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      0 0
      همتی باید سریعا برکنار شود. بدون این هم با مشاهده قیمت دلار میشد فهمید در بانک مرکزی چه خبر است!!