پاسپورت واکسن کرونا، ادعا یا واقعیت؟

قدرت های جهان به دنبال تصویب و اجرای برنامه پاسپورت واکسن کرونا هستند تا ترتیبی اتخاذ کنند افرادی که واکسن تزریق کرده اند، راحت تر قادر به سفرهای خارجی باشند.

به گزارش تحریریه، کارشناسان از مدتی قبل پیش بینی کرده بودند که شیوع ویروس کرونا مشکوک است و با هدف سیطره بیشتر دولت ها بر شهروندان و همه مردم جهان است. گویا اکنون یک گام دیگر از این فرایند در حال انجام و قرار است ابزار تزریق واکسن کرونا در ماه های آینده به حربه ای امنیتی در دستان دولت ها در عرصه داخلی و بین المللی برای کنترل شهروندان تبدیل شود. به نظر می رسد پیش بینی چندی قبل میز بین الملل تحریریه به حقیقت پیوسته است زیرا به نقل از رسانه های جهان بیان شده است که بریتانیا به دنبال آن است تا در اجلاس گروه 7 برای تصویب یک استاندارد جهانی در زمینه پاسپورت واکسن کووید19 تلاش کند.

به گزارش رسانه ها، لندن سعی دارد تا از ریاست خود بر اجلاس جی7 استفاده کند تا سیستم گذرنامه واکسن کرونا را برای سفرهای خارجی مطرح و تصویب کند. این درحالی است که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس این موضوع را دارای پیچیدگی های فراوان و چالش های اخلاقی توصیف کرد.

دولت انگلستان اگرچه قبلا گفته بود که به صدور مدرکی برای افراد تلقیح شده فکر نمی کند اما اکنون صدور گواهینامه وضعیت کووید (COVID status certification) را در دست بررسی دارد. لندن از این طریق به دنبال آن است تا افرادی که واکسن تزریق نکرده اند یا ناقل آنتی بادی ویروس هستند را قابل تشخیص کند.

در این چارچوب لندن سیستمی را اجرا خواهد کرد که در آن افراد تلقیح شده راحت تر سفر خارجی انجام می دهند. گفته می شود جی 7 و سازمان بهداشت جهانی در کنار دیگر نهادهای بین المللی هم به دنبال چارچوبی هستند تا استانداردهایی مشابه را برای سفرهای هوایی و تداوم صنعت گردشگری طراحی کنند.

پایان/

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: 8834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =