چرا قیمت بیت کوین پرواز کرد؟

همزمان با تصویب بسته حمایت مالی ۱.۹ تریلیون دلاری کرونا، بیت‌کوین با افزایشی خیره کننده به ثبت رکوردی تازه نزدیک می‌شود.

به گزارش تحریریه، تارنمای «coindesk» در گزارشی نوشت: بیت کوین  در ۱۱ مارس به مبلغ ۵۶ هزار و حدود ۲۴۸.۲۸ دلار معامله شد. موضوعی که نشانگر صعود ۳.۵۴ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن بود. از طرفی، دامنه ۲۴ ساعته بیت کوین بین ۵۳ هزار و ۱۰۱.۲۴ و  ۵۶ هزار و ۳۳۶.۷۵ هزار دلار بود. معاملات بیت کوین در این زمان بالاتر از میانگین ۱۰ ساعته و ۵۰ ساعته خود در نمودار ساعتی است. این یک سیگنال صعودی برای تکنسین‌های بازار است.

بیت کوین برای ششمین روز متوالی به سود نشست و طولانی‌ترین دوره سوددهی خود را در یک سال گذشته به ثبت رساند. این ارز در ماه گذشته به رکورد بیش‌ترین قیمت رسید. بزرگترین ارز رمزنگاری شده با رسیدن به بالای 60 هزار دلار در یک روز ۳ درصد افزایش داشت، بنابراین با طی دامنه کوتاهی به بالاترین رقم خود در گذشته یعنی 61 هزار دلار رسید.

«گری پایک» مدیر فروش و تجارت معاملات ارزهای رمزنگاری شده ایالات متحده به «کوین دسک»گفت: ما همچنان در این ارز شاهد تکانه‌های قوی رو به بالا از نظر فنی هستیم... اینکه بیت کوین سقف‌های پیشین را رد کرده و رکورد دیگری را به ثبت برساند، تعجب برانگیز نیست.  

این سود به دلیل محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری حاصل شد:

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش خرید این ارز رمزپایه توسط خریداران بنیادی بزرگ برای حفظ ارزش پول در برابر تورمی که در نتیجه تزریق تریلیون‌ها دلار محرک اقتصادی رخ خواهد داد. مجلس نمایندگان ایالات متحده روز چهارشنبه لایحه بسته حمایت اقتصادی برای مقابله با ویروس کرونا را به میزان ۱.۹ تریلیون دلار که قبلا توسط مجلس سنا تصویب شده بود، تصویب کرد. این امر یکی از اولویت‌های مهم برای «جو بایدن» بوده است. برخی از اقتصاددانان می‌گویند که پول اضافی می‌تواند به سرعت اقتصاد را پویا کرده و باعث افزایش سریع تقاضای مصرف کننده و اشتغال شود؛ موضوعی که ممکن است به سرعت منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

تحلیلگران ارزهای رمزپایه موسسه تحقیقاتی نروژی «آرکان ریسرچ» خاطرنشان کردند که متوسط «نرخ سرمایه ثابت» در بیت کوین شروع به افزایش کرده و این نشان از آغاز روند صعودی بازار دارد.  

با این حال، حجم معاملات در بازار معاملات روز چهارشنبه هفته قبل ثابت بود و این نشان می‌دهد که بازار هنوز به هیجاناتی که در اوایل سال شاهد آن بودیم بازنگشته است.

«کریس توماس» رییس دارایی‌های دیجیتالی بانک «سوئیسکوت» گفت: اگر به حجم به عنوان انرژی بنگریم و اگر خریداران انرژی کمی را وارد بازار کنند، چگونه می‌توان انتظار روند صعودی قیمت‌ها را داشت؟ ما واقعا به چند مورد دیگر (سفارشات خرید بزرگ) نیاز داریم تا همه ما را با انرژی بیشتری به جلو سوق دهد.

اتر (ETH) به عنوان دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ از نظر سرمایه بازار، افت کرد و از ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی با ثبت قیمت حدود یک هزار و ۸۰۳.۳۴ معامله شد که نشان می دهد طی ۲۴ ساعت ۱.۵۶ درصد افت کرد.

https://static.coindesk.com/wp-content/uploads/2021/03/skew_eth_futures__aggregated_open_interest-1-775x433.png

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
کد خبر: 8947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =