ریزش قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی در آمریکا اعتقاد دارند ارائه بسته کمک کرونایی جدید دولت بایدن تنها با چاپ پول بدون پشتوانه قابلیت اجرا دارد و ورود ۱.۹ تریلیون دلار دیگر به اقتصاد، این سیستم را به سقوط و مرگ خواهد کشاند و اوضاع را بدتر خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، رسانه های آمریکایی می نویسند که رهبران ما دلار آمریکا را نابود خواهند کرد و این با یک چشم بر هم زدن اتفاق خواهد افتاد. مجلس نمایندگان و سنا اکنون هر دو لایحه بودجه ۱.۹ تریلیون دلاری حمایت مالی برای مقابله با پیامدهای کرونا را  تصویب کرده‌اند و این لایحه برای امضای نهایی در اختیار «جو بایدن» قرار گرفت.

تارنمای « THE ECONOMIC COLLAPSE» آورده است: ما در واقع ۱.۹ تریلیون دلار پول نداریم که بتوانیم برای یک بسته حمایتی دیگر هزینه کنیم. ما حتی یک دلار هم نداریم که بتوانیم برای یک بسته دیگر برای مقابله با پیامدهای کرونا هزینه کنیم. آمریکا باید برای تهیه هر دلار که در این راستا هزینه می‌شود، وام بگیرد و این به زودی بدهی ملی کشور را از مرز ۳۰ تریلیون دلار بیشتر می‌کند.

متاسفانه به نظر می‌رسد سیاستمداران ما بر این باورند که کوه‌های عظیم دلار را می‌توان به مدت نامحدود و بدون هیچ‌گونه عواقبی چاپ کرد و اکثر مردم آمریکا نیز از این اقدام حمایت می‌کنند. یک نظرسنجی که اخیرا صورت گرفته نشان داد که ۷۸ درصد از کل آمریکایی‌ها حامی ارائه این محرک‌های مالی از طرف دولت هستند.

اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌ها از جمله نزدیک به دو سوم جمهوری‌خواهان از بسته‌های محرک ۱۴۰۰ دلاری بایدن حمایت می‌کنند و بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه «کویینی پیاک» پیشنهاد محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری وی نیز از حمایت عمومی برخوردار است.

این نظرسنجی نشان داد که ۷۸ درصد آمریکایی‌ها از جمله ۹۰ درصد دموکرات‌ها و ۶۴ درصد جمهوری خواهان از این بسته‌ها حمایت می‌کنند. این نشان می‌دهد نظر  جمهوری‌خواهان در کنگره که می‌خواهند مبلغ‌ها را به ۱۰۰۰ دلار کاهش دهند، با نظر رای دهندگان در این مورد همخوانی ندارند.

اگر شما نیز با نظر این ۷۸ درصد موافقید پس کاملا در اشتباه هستید. بله، خوب است که یک چک با مبلغ زیاد دولت را از طریق پست دریافت کنید. اما در این روند، به سرعت ارز خود را نابود خواهیم کرد و کاری که با نسل‌های آینده آمریکا انجام می‌شود فراتر از جرم است.

قبض‌های پیشین تخفیف مقابله با کرونای از حمایت گسترده دو حزب برخوردار بوده‌اند اما این لایحه تقریبا به طور کامل این دو حزب را از یکدیگر جدا ساخته است.

رای نهایی روز شنبه در سنا ۵۰-۴۹ بود و همه جمهوری خواهان به این بسته رای منفی دادند و از آن طرف، همه اعضای دموکرات مجلس نمایندگان سنا از آن حمایت کردند. «دن سالیوان»  سناتور ایالات متحده آمریکا از آلاسکا، برای رای گیری حضور نداشت. این لایحه در دو نوبتی که در مجلس به رای گذاشته شد، حتی یک رای جمهوری‌خواه را به دست نیاورد.

بایدن با ۳۶ سال کار و تلاش در سنا و هشت سال تصدی معاون رییس جمهوری باید توانایی همکاری با هر  دو حزب در «کپیتون هیل» را داشته باشد. جمهوری‌خواهان این لایحه را خیانت به دو حزب می دانند، ۲ حزبی که بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود از آنان استقبال و درباره همکاری با آنان صحبت کرده است.

حقیقت این است که آنچه قبلا و با ارائه این حمایت‌های  مالی با ارز خود انجام داده‌ایم کاملا کابوس است. در زیر آخرین نمودار حجم پول (M۱ )از فدرال رزرو در این زمینه ارائه شده است.

سیاستمداران که با هزینه‌های گزاف و مداخله بی‌سابقه خود در بازارهای مالی توسط فدرال رزرو، اکنون آمریکا را وارد دوره فوق تورم کرده‌اند.

از زمان تاسیس ایالات متحده تا سال ۲۰۲۰ ، حجم پول فیزیکی ملقب به M1 به ۴ تریلیون دلار رسید اما و فقط حدود یک سال طول کشید تا حجم پول از ۴ تریلیون دلار به ۱۸ تریلیون دلار برسد. این بسته‌ها خارج از سیستم و نوعی تقلب است و باید با مقابله با ارائه آن، اقتصاد را از فروپاشی نجات داد. البته نمودار فوق حتی تاثیری را که این بسته جدید حمایتی دولت خواهد داشت منعکس نمی کند. ورود ۱.۹ تریلیون دلار دیگر  به اقتصاد، این سیستم را به سقوط و مرگ خواهد کشاند و این اوضاع را حتی بدتر خواهد کرد.

پایان/

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 8969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =