تعلل تالارپشتی و فرار روحانی از پاسخگویی

نمایندگان مجلس، ابزاری به نام نظارت در اختیار دارند که در بالاخره یک روزی و  در صورت لزوم، باید برابر مقام متخلف و بی کفایت به کار آید.

به گزارش تحریریه، بدون شک نتیجه عملکرد دولت حسن روحانی طی 7 سال گذشته، چیزی جز شرایط نابسامان فعلی نبوده که عموم کارشناسان و مردم را در جایگاه منتقد دولت تدبیر و امید قرار داده است. چرا که رساندن درآمد سرانه ملتی که از لحاظ منابع خدادادی در میان ثروتمندترین های جهان بوده به یکی از پایین ترین درآمدهای تاریخ بشری پس از دوران برده داری، آرمان باطلی است که تنها دولت همیشه طلبکار حسن روحانی امکان تحقق آن را داشته و بس!

اما چرا با وجود چنین عملکرد ضعیفی از جانب دولتمردان تدبیر و امید، متاسفانه نمایندگان مجلس از جایگاه قانونی خویش جهت پاسخگو نمودن مقامات دولتی، اصلاح رویکردهای غلط دولت و حتی در صورت لزوم، استیضاح افراد ناکارآمد بهره نمی برند؟

آن هم در شرایطی که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم و به خصوص شخص دکتر قالیباف، با شعار پاسخگو نمودن دولتمردان تدبیر و امید پا به ساختمان بهارستان گذاشته اند. اما متاسفانه آنچه جامعه و مردم در عمل شاهد آن هستند؛ چیزی جز درگیری های  بی نتیجه لسانی میان مدیران دولتی و نمایندگان مردم و اکتفای صرف  به گزارش تخلفات بی شمار دولت از زبان نمایندگان مجلس نیست.

اما نکته عجیب تر آن است که این روال همچنان از جانب نمایندگان در حال پیگیری بوده و گویا از نگاه اعضای مجلس انقلابی، نماینده وظیفه ای به جز سخنرانی و مصاحبه جنجالی ندارد. در نمونه ای دیگر از اقدامات خنثی مجلس، اخیرا یکی از نمایندگان که از قضا در جایگاه ریاست کمیسیون مهم صنایع و معادن مجلس جای دارد نیز با لحنی تند به انتقاد زبانی از عملکرد حسن روحانی پرداخته است. «عزت الله اکبری تالارپشتی» که از قضا قرار گرفتن نام او در لیست اصولگرایان تهران در انتخابات مجلس یازدهم، با انتقادات فراوانی از جانب چهره های مستقل و افکار عمومی همراه بوده است؛ ظاهرا در آستانه آغاز 11امین ماه دوران مجلس یازدهم، به تازگی به یاد سختی معیشت مردم و مقصر اصلی آن یعنی شخص حسن روحانی افتاده است.

«تالارپشتی» که بارها با رفتارهایی چون قطع تماس های تلفنی، خویشتن را از پاسخگویی به خبرنگاران مستقل، بی نیاز دانسته است؛ گویا اطلاع چندانی نیز از قدرت و وظیفه نماینده در قانون اساسی ندارد.

به بیان ساده تر، اظهار نظر اخیر تالارپشتی که مدعی گردیده شخص حسن روحانی عامل بر هم خوردن توافق میان وزارت صمت و جهاد کشاورزی و در نتیجه افزایش قیمت و کمبود کالاهاست؛ کف وظایف نماینده مردم در آگاه سازی افکار عمومی است.

یعنی همان گونه که پیش تر نیز بیان شد؛ نمایندگان مجلس، ابزاری به نام نظارت در اختیار دارند که در بالاخره یک روزی و در صورت لزوم، باید برابر مقام متخلف و بی کفایت به کار آید. بدون شک 40 درصدی که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و در شرایطی که خطر کرونا سلامت جامعه را تهدید می نمود؛ با فداکاری مثال زدنی به پای صندوق های رای رفتند؛ امروز از خویشتن می پرسند که چرا مجلس انقلابی در برابر رئیس جمهوری که حتی در یکی از زمینه های اقتصادی نیز کارنامه قابل قبولی ارائه ننموده؛ همچنان دست به عصا عمل می نماید.

لذا انتظار به حقی از جانب افکار عمومی وجود دارد که امثال «تالارپشتی» به جای غر زدن های بی نتیجه، که اتفاقا از اکثریت افراد جامعه که هیچ سمت انتخابی یا انتصابی ندارند نیز برمی آید؛ کمی به خویشتن جسارت داده و از ابزار نظارت مجلس، بهره کافی را ببرند. چرا که بالاترین مصلحت در سیره امام و رهبری انقلاب، همانا دفاع از حقوق مردمی است که عاشقانه به پای آرمان های انقلاب و اعتلای کشورشان ایستاده و در این راه خون داده و می دهند.

از اینرو امید است که نمایندگان مجلس بیش از این سستی در برابر دولت خسته و فرسوده حسن روحانی نورزیده و یک بار برای همیشه برخوردی با مسئولان بی کفایت انجام دهند تا مردم شریف و عزتمند ایران، دیگر در آینده برای روغن، مرغ، تخم مرغ و چنین کالاهایی در صف های طویل ناشی از بی تدبیری دولتمردان نایستاده و احساس تحقیر ننمایند. چرا که ملت ایران در نگاه و بیان امام و رهبری ملتی عزتمند بوده و شایسته بهترین ها هستند.

پایان/

۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: 9011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 0
      انشای خوبی بود فعلا پاشو برو صف مرغ ... اعتراض کردنو فراموش میکنی .