هزینه استخراج هر بیت کوین چقدر است؟

تحولات جهانی اقبال افکار عمومی به ارزهای دیجیتال را افزایش داده است کارشناسان رایانه و مهندسان اعتقاد دارند در شرایط کنونی هزینه استخراج هر ارز دیجیتال همچون بیت کوین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزش بازاری آن است.

به گزارش تحریریه، اگرچه ده ها متغیر وجود دارد که می تواند در نتیجه کار استخراج ارز دیجیتال  موثر باشد اما می توان به صورت تقریبی هزینه تولید هر بیت کوین را تعیین کرد.

تعیین هزینه استخراج این ارز دیجیتال به صورت آنلاین قابل محاسبه است. با مقایسه هزینه تولید این کریپتوکارسنی با قیمت بازاری آن می توان دریافت که حاشیه سود خوبی برای آن وجود دارد و بی دلیل نیست که بسیاری از بنگاه های خصوصی و دولتی و کارگاه های تولیدی و حتی برخی نهادهای غیرانتفاعی هم به صورت قانونی و غیرقانونی به دنبال استخراج ان هستند.

البته این هزینه و زمان استخراج  ارز رمز گذاری شده با توجه به کارآیی سیستم های رایانه ای استخراج می تواند متفاوت باشد اما در کل کارشناسان با توجه به سطح تجهیزات این هزینه را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزش کنونی بیت کوین ارزیابی می کنند. 

در سطح جهان، در این شرایط برای استخراج هر بیت کوین بین ۸ تا ۹ هزار دلار هزینه نیاز است. این در حالی است که قیمت هر بیت کوین اکنون در بازار حدود ۶۰ هزار دلار است.

پایان/

۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 9016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =