احتمال بازگشت بایدن به برجام 5 درصد است

پویا ناظران اقتصاددان معتقد است، شواهد نشان می دهد که بایدن قصد بازگشت به برجام و برداشتن تحریم ها را ندارد.

به گزارش تحریریه، پویا ناظران اقتصاددان ایرانی ساکن آمریکا در این فایل صوتی می گوید که برخلاف تصور عمومی، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا اساسا قصد بازگشت به برجام را نداشته و حتی دام های زیادی برای ایران پهن کرده است. وی معتقد است احتمال بازگشت بایدن به برجام حداکثر 5% است و دولت دمکرات قصد دارد برجام جدیدی را که سخت تر و طولانی تر باشد به ایران تحمیل کند.

ناظران در حوزه روابط بین الملل هم اظهارنظر کرده که تخصص اصلی ایشان نیست، اما با هدف رعایت امانت حذف نشده است. اگرچه میز روابط بین الملل تحریریه معتقد است که نظام هژمونیک در پایان راه است و محوربندی های جدید روسیه و چین در برابر آمریکا فرصت های جدیدی در اختیار سیاست خارجی کشور قرار داده است که سابقه ندارد.

پایان/

۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 9078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی US ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      1 3
      هیچ کشوری سلاح هسته ای ندارد نه امریکا ، نه روسیه و نه هیچ کشور دیگری سلاح هسته ای فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها عنوان می شود تا به راحتی انها را به بردگی بگیرند و در واقع سلاح هسته ای همان اقا گرگه دوران کودکی ماست سلاح هسته ای و انرژی هسته ای یک داستان دنباله دار و پایان ناپذیر است. 4 سال با خروج از برجام ترامپ گذشت و 4 سال هم با ورود بایدن به برجام خواهد گذشت خدا به شما عمر طولانی بدهد. 10 سال دیگر هم صبر کنید باز هم فقط شاهد سفر ها و جلسات بیهوده سیاسی در مورد موضوع هسته ای خواهید بود . 10 بار دیگر هم به شما وعده خبر خوش هسته ای می دهند و هیچگاه هم هیچ خبری نخواهند داد . 10 بار دیگر هم در ابتدای هر سال از دست اوردهای هسته ای رونمایی می کنند و هیچ وقت هم هیچ جیز عملی در این مورد به شما نشان داده نخواهد شد ( چون چیزی وجود ندارد که بخواهند نشان دهند) و در این 10 سال بارها و بارها در دلشان به من و شما و دیگر ملتها خواهند خندید.
    • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      2 0
      جناب سلیمب درست می فرمایند چون هیروشیماوناکازاکی راباترقه چهارشنبه سوری زدند اسرائیل هم اصلا سلاح هسته ای ندارد وهمه حرفهاالکیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مردم IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      1 1
      آمریکا بیکاره با ساز مسئولان ایران نمی رکسه هر دقیقه به سازی می زنن یه روز میگن تحریم شفاست یه روز میگن مرضه مثل خر تو گل گیر کردند مردمم که آواره نمیدونن دنبال کدوم ... رابیفتن
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      1 1
      اگر یک صدم آن چیزی که به روسیه و چین و اعراب از بیت الحال داده شده بود به آمریکائیها داده شده بود ، العان فلسطین به اندازه مصر بود. منتهی آمریکا حراسی جیب خیلیا رو پر کرد و میکنه
    • ر ز IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      0 0
      بسیجی