از قرارداد 25 ساله چین با ایران عصبانی هستند

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با اشاره به انعقاد قرارداد 25 ساله ایران و چین گفت: دشمنان داخلی و خارجی نظام از اینکه راه پیشرفت اقتصاد کشور با ابتکار عمل داخلی و استفاده از ظرفیتهای متنوع بین‌المللی باز شود بسیار عصبانی خواهند بود، زیرا آنرا بر خلاف منافع سیاسی و اقتصادی و اهداف استعماری خود می‌بینند.

به گزارش تحریریه، صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم در گفت‌وگویی، با اشاره به قرارداد راهبردی ایران و چین گفت: راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر اساس سند چشم انداز، تعامل سازنده و مؤثر با جهان بر پایه عزّت، حکمت و مصلحت کشور و منافع ملت ایران تعیین شده است که باید با قدرت، هوشمندانه و با ابتکار عمل اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه توافق راهبردی و بلند مدت با کشور چین از منطق درستی برخوردار است و در راستای منافع مردم ایران و منطبق با چارچوب سیاست خارجی کشور در اسناد بالادستی است، اظهار داشت: دولت آقای روحانی در ۸ سال گذشته، دچار خطای راهبردی شد و فقط با راهبرد توافق برجام و اطمینان غیر عقلایی به آمریکا و متحدین اروپایی آمریکا و بدون راهبرد جایگزین دیگر (پلان B)، کشور را در مسیری قرار داد که توافق یکطرفه در برجام عملاً هیچ ثمری برای کشور نداشت و به منافع کشور، اقتصاد ملی و معیشت مردم لطمه زد و ۸ سال به فرصتهای کشور آسیب رساند.

خلیلیان ادامه داد: اقتصاد کشور باید بر اساس ظرفیتهای بسیار گسترده داخلی و ظرفیتهای متنوع بین المللی و کشورهای دوست و همسایه تنظیم می شد و اگر هم برجام نتایجی می‌داشت سبب هم افزایی در پیشرفت کشور می‌شد.

وی با بیان اینکه قرارداد همکاری بیست و پنج ساله با چین، اصلاح روند قبلی در سیاست خارجی دولت محسوب شده و سبب تقویت سیاست خارجی کشور و ارتقاء جایگاه ایران در دنیا می‌شود، اظهار داشت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین از طرفی دیگر، ایران را در اتخاذ موضع در دفاع از منافع ملی خود در برابر آمریکا و متحدین اروپایی آن در موضع برتر قرار می‌دهد.

استاد دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: قرارداد مهم ایران و چین در حقیقت یک ابتکار عمل راهبردی از سوی نظام است که باید زودتر انجام می‌شد چرا که در بی اثر کردن تحریم‌ها و بهبود شرایط اقتصادی کشور بسیار تاثیرگذار است.

خلیلیان ادامه داد: ابتکار عمل و توافق دوجانبه ایران و چین و ابتکاراتی از این قبیل، در واقع تداوم توافق خسارت بار برجام را غیر ضروری می‌کند و غربگرایان و عناصر سیاسی خودباخته در مقابل غرب و کسانی که برجام را تنها راه نجات کشور القا می کردند را در موضع ضعف قرار می دهد.

وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم با بیان اینکه قرارداد ایران و چین ثابت می‌کند که ادعاهای طرفداران افراطی برجام، واهی و غلط بوده است و حامیان برجام با مردم ایران صداقت لازم را نداشته‌اند، گفت: غربگراها و دشمنان داخلی و خارجی نظام از اینکه راه پیشرفت اقتصاد کشور با ابتکار عمل داخلی و استفاده از ظرفیتهای متنوع بین المللی باز شود بسیار عصبانی خواهند بود، زیرا آنرا بر خلاف منافع سیاسی و اقتصادی و اهداف استعماری خود می‌بینند.

خلیلیان افزود: از آنجایی که قرارداد راهبردی با چین به صورت بلند مدت و بر اساس اراده بالاترین مقامات دو کشور و منافع متقابل دو ملت تنظیم شده، سبب اطمینان سرمایه گذاران و فعالان داخلی و خارجی می‌شود. همچنین این قرارداد علامت ثبات را در اقتصاد به فعالان اقتصادی می‌دهد تا بتوانند برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند، زیرا اقتصاد برای پیشرفت خود نیازمند ظرفیتهای جدید، وجود اطمینان و ثبات بلندمدت است که این قراداد از آن برخوردار است.

منبع: فارس

پایان/

۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱
کد خبر: 9115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      0 2
      توروقران اینقدر دروغ به ملت نگویید ازغصه قرض ووام وبدهی تاضبح باید اخبار بخوانم الهی دولتمردان روخدا مثل صدام وسرهنگ قذافی نابود کند
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      0 2
      ما نه دشمن داخلی هستیم و نه خارجی، ولی همانطور که سهم دریایی خزر که 50%بود کردید 19%و همانطور که ماهیگیری سواحل جنوبی را در اختیار چینیها گذاشته آید نشان می‌دهد شما نمی توانید از منافع این کشور حفاظت کنید ما دوست داریم با همه دنیا رابطه تجاری داشته باشیم ولی نه اینکه کشور را را در اختیار بیگانگان قرار دهیم چرا مفاد این قرارداد در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته، چرا مردم و نمایندگان مردم از مفاد آن بی خبرند، فقط بلیدید به هر کسی که دلسوزی کند به کشورش انگ دشمن و غیره بزنید دشمن انکسی است که حتی خاک کشور را به خارج قاچاق میکنند و یا باعث شدند ناموس این مردم به خودفروشی بیافتند، دشمن کسی است که دین را ابزار قدرت و ثروت قرار داده و مساجد را خالی و جوان‌ها را دین گریز کردند