آیا چین از ایران روزی 6 میلیون بشکه نفت خواهد خرید؟

گمانه افزایش خرید تضمینی چین از نفت ایران به 6 میلیون بشکه در روز در محافل کارشناسی به طور جدی مطرح شده است.

به گزارش تحریریه، موافقتنامه 25 ساله ایران و چین باعث ایجاد نگرانی در غرب شده است، زیرا به کارکرد رژیم تحریم ها پایان داده و ایران عملا از تنگنای تحریم های بانکی و اقتصادی خارج می شود. ذیل این توافق قرار است چین از ایران روزی 2 میلیون بشکه نفت به طور تضمینی خریداری کند.

حال، این گمانه به طور جدی مطرح شده است که چین قصد دارد خرید نفت از ایران را در یک چشم انداز، به 6 میلیون بشکه نفت در روز برساند که این عدد باعث افزایش قابل توجه درآمد ارزی ایران خواهد شد.

در صورت رسیدن به این هدف، درآمد سالانه نفتی ایران با قیمت 70 دلاری کنونی نفت خام به بیش از 150 میلیارد دلار در سال خواهد رسید که با توجه به انتظارات تورمی بالا برای قیمت نفت، این رقم تا 400 میلیارد دلار در سال قابل تصور منطقی است.

پایان/

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 9246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایران IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      7 7
      در ازای کدام جزیره؟ مگه چیزی مونده دیگه
      • Bs IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
        11 4
        هر چی سرمون اومده از ساده لوحهایی امثال شماها بود
      • صادق IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
        1 0
        واله که خیلی بی حیایی میخواد گفتن این حرفا.اولا بشکه ای چند میخره؟اصلا میخره یا میبره؟به فرض که نصف قیمت بخره،وقتیکه پولشو نمیده یا به یوآن میده اسم اینو میذارین فروش؟دادن یوآن بجای ارز بین المللی(دلار یا یورو)یعنی اینکه ما باید همین آشغال های چینی که به دلیل ارزونتر بودن اقتصاد ایران رو متلاشی کردن وارد کنیم و مصرف کنیم از مهر و تسبیح و انگشتر عقیق وووو تا گردو و بادام زمینی و لوازم بنجل خانگی(کریستال،یخچال،تلویزیون) وهمه جور لباس از لباس زیر گرفته تا کاپشن و...انواع کفش به ظاهر چرمی و کتانی تاااااااااادوچرخه وموتور های مختلف و اتوموبیل.ظاهرا تنها چیزی که ما از چین نمیخریم گندمه که اونم به لطف شما بزرگواران حاکم بر این ویرانه بزودی آنرا هم مثل بقیه خواهید کرد.
      • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
        0 2
        مطمئن باش از چیزایی که تو برجام دادین جاش بهتون ... دادن کمتره
      • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
        1 2
        راست میگی شما غرب پرستا چیزی دیگه برا مملکت باقی نزاشتین
      • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
        1 2
        اون شاه نفهم بود که بحرین رو مجانی داد رفت بعد هم گفتن که بحرین دخترمون بود شوهرش دادیم
    • میرزایی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 0
      آیا پول آن را پرداخت خواهد کرد یا
    • علی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      1 1
      چین از خودش هیچ تکنولوژی بروزی که به ما بدهد و ما تولیداتمان را صادر کنیم ندارد براساس جراید ماهیانه 9 تا پرونده از بابت دزدی تکنولوژی در آمریکا برای چینیها بسته میشود. تکنولوژی که چین به ما میدهد حاصلش تولیداتی است که توان رقابت با محصولات خارجی نخواهد داشت و وقتی نتونی صادر کنی یعنی ورشکستگی، برای مثال ما نمیتونیم موبایل و خودروی چینی را صادر کنیم و فقط مردم خود  را مجبور خواهیم کرد که بخرند، تازه این در صورتی است که به شما اجازه انتقال این حد اقلی را بدهد که بعید است البته ما میتونیم بر روی قطعات چینی  ساخت ایران بزنیم و بفروشیم و بگیم تولید داخلی است چرا که سالها در خودروسازی همین کار را کردیم وقتی خوردو سازت را مجبور می کنی که با شرکت‌هایی چینی کار کنند لذا شرکت‌ها قدرت چانه زنی نیز نخواهند داشت اگر چین خوشبختی میآورد بهتر است به بچه تنی اش کره شمالی بیاورد تا به ما،  که اشتراکات فراوانی دارند اگر فرض بگیریم چین دارایی تکنولوژی برتر و قابل رقابت است باز به ما نخواهد داد چون آمریکا نیز با هنگ کنگ قرداد تسلیحاتی بسته  لذا این دو گرگ با هم، ما ها را وجه و المصالحه قرار خواهند داد
    • ایرانی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      0 2
      هر کاری کنی قبله آمال برخی افراد غرب است . خوب بیچاره تحت هر عنوان غرب تو را قبول ندارد . بفهم . لذا ناچاریم نگاهی به شرق بیاندازیم . فقط کافیست دقت کنی . چین ابرقدرت اقتصادیست . در شرایط کنونی این معامله برد برد است .