یک سهام بزرگ و باورنکردنی

طرفداران سهام شرکت «گیم استاپ» برای تامین نیاز ۱ میلیارد دلاری آن از طریق فروش سهام، با استفاده از شبکه های مجازی موجی از خرید به راه انداختند و در مدت کوتاهی آن را به یک سهام بزرگ و فوق العاده تبدیل کردند.

به گزارش تحریریه، «گیم استاپ» سهام شرکت خرده فروشی بازی های ویدیویی مستقر در تگزاس در روز دوشنبه گذشته پس از باز شدن بازار بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت، زیرا این شرکت اعلام کرد قصد دارد در آینده نزدیک ۳.۵ میلیون سهام عادی خود را به فروش  برساند اما همانطور که در مورد سهام «OG» { یک ارز دیجیتال } اتفاق افتاده بود، طرفداران «گیم استاپ» در شبکه های اجتماعی و سیستم عامل های معاملاتی شروع به خرید کردند، به این ترتیب قبل از اینکه قیمت آن برای روز دوشنبه با  ۲.۴ کاهش، نهایی شود در نیمه های ظهر سهام را در مدت کوتاهی به سمت سبز شدن سوق دادند.

تصمیم این شرکت در استفاده از سهام جدید برای افزایش سرمایه یک تصمیم پیش بینی شده بود اما احتمال رقیق شدن سهام گیم استاپ پس از هفته ها معامله چیزی فراتر از برآورد تحلیلگران وال استریت بود؛ این موضوع جنگ فلسفی بین صندوق های سرمایه گذاری و سهامداران خرد ایجاد کرده است. روز دوشنبه ، معامله گران خرده فروشی به شبکه اجتماعی «ردیت» رفتند و شروع به خرید انبوه سهام گیم‌استاپ کردند و ارزش سهم را تا ۳۰۰ دلار هم بالا بردند.

واقعیت این است که گیم استاپ گفته بود در صورت جمع آوری یک میلیارد دلار، پیشنهاد هرگونه سهام جدید را متوقف می کند.

ردیت که قبلا برای جبران قیمت سهام و افزایش آن تا نزدیک به ۳۵۰ دلار در هر سهم تا اواخر ماه ژانویه آماده شده بود، استراتژی جدیدی را در پیش گرفت و قیمت سهام را بدون رقیق کردن افزایش داد.  

پس از این رخداد حیرت آور یک کاربر ردیت توییت کرد: هجوم کل سرمایه و خرید ۳.۵  میلیون سهم برای پوشش سقف یک میلیارد دلار. به این معنی است که اگر قیمت به بالای ۲۸۵.۷۱۴ دلار در هر سهم افزایش یابد، کمتر از ۳.۵ میلیون سهم جدید منتشر می شود.

یک کاربر دیگر نوشت: گیم استاپ قصد دارد از صندوق های سرمایه گذاری حریص سود کسب کند.

با استفاده از این استراتژی جدید، سهام گیم استاپ طی دو ساعت انجام معاملات ۱۶ درصد افزایش یافت.

پایان/

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 9263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =