بازداشت خانواده مهاجران

«جو بایدن» در سه ماه نخست ریاست جمهوری همان سیاست های مهاجرتی «دونالد ترامپ» را دنبال کرده است و از اینرو هزاران کارگر مهاجر به همراه خانواده هایشان در مرزهای جنوبی ایالات متحده در بازداشت نگهداری می شوند.

رسانه های ایالات متحده عنوان می کنند هزاران کارگر مهاجر و خانواده های آنها در بازداشتگاه های اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا (CBP) در ایالت تگزاس نگهداری می شوند. از زمان روی کار آمدن دولت جدید از ۲۰ ژانویه، تعداد افرادی که به دنبال پذیرش در ایالات متحده هستند به طور فزاینده ای بیشتر شده است.

به نوشته «گلوبال ریسرچ»، اگرچه «جو بایدن» رییس جمهوری ایالات متحده  «کامالا هریس» معاون خود را برای رسیدگی و مهار این بحران در حال رشد منصوب کرده اما کاملا بدیهی است که دولت فدرال از نظر سازمانی اراده سیاسی برای حل و فصل موثر موضوع را ندارد. مساله مهاجرت به ایالات متحده به سیاست خارجی امپریالیستی واشنگتن و وال استریت مرتبط است، سیاستی که توده های مردم در منطقه آمریکای مرکزی و مکزیک را به طور سیستماتیک مورد استثمار و ستم قرار داده است.

برای چندین هفته، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا (DHS) و شرکت های وابسته به آن در بخش خدمات مهاجرتی و مرزی، شرایط واقعی حاکم در داخل بازداشتگاه ها را پنهان کردند. با این حال، «هنری کوئلار» نماینده دموکرات تگزاس در کنگره به یکی از مراکز بازداشتگاه های اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا سفر کرد و عکس ها و فیلم هایی را از وضعیت پر ازدحام و غیربهداشتی کودکان و بزرگسالان منتشر کرد.

در تاریخ ۳۰ مارس به چند تن از فعالان رسانه ای اجازه داده شد که وارد بازداشتگاه اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا به نام «دونا» در تگزاس شوند؛ جایی که تصاویر در هفته گذشته گرفته و منتشر شده است. انتشار عکس های اولیه در اوایل ماه مارس انتقادات شدیدی را از دولت، دموکرات ها، جمهوری خواهان و نیروهای سیاسی مستقل به همراه داشته است. بلافاصله، بایدن هیاتی را به تگزاس اعزام و اعلام کرد که دو پایگاه نظامی برای اسکان کودکان بی سرپرست که قصد ورود به آمریکا را دارند، آماده می‌شود. با این وجود، رئیس جمهوری از اعلام وضعیت در مرزهای جنوبی و بازداشتگاه های مهاجران به عنوان یک بحران ملی که به اقدامات فوری و اجرایی و قانونی احتیاج دارد، خودداری کرده است.

هزاران نفر در سراسر منطقه آمریکای مرکزی و مکزیک با هدف ورود به آمریکا، اغلب در تلاش برای تشکیل زندگی تازه با اعضای خانواده به حرکت در می آیند. گزارش اخیر بنگاه خبرپراکنی بریتانیا (BBC) که در مکزیک فیلمبرداری شد؛ عملیات قاچاق انسان را که از آمریکای مرکزی در حال انجام است، نشان می دهد. مبالغ هنگفتی برای قاچاق مردم از طریق مسیرهای دریایی خطرناک و مناطق روستایی تا زمان رسیدن به مرز مکزیک و گواتمالا به پیک ها پرداخت می شود. مردم از فقر، استبداد اربابان مواد مخدر و تاثیر خشکسالی که عمدتا ناشی از تغییرات آب و هوایی است، فرار می کنند.

دولت بایدن دیگر نمی تواند شمار فزاینده ای از مهاجران را که برای ورود به ایالات متحده برای واکسیناسیون و دریافت کمک های اقتصادی وارد کشور می شوند، نادیده بگیرد اما این امر نمی تواند بهانه ای برای انفعال در بحران مرزی باشد. قوانین جدید و دستورالعمل اجرایی برای رسیدگی به نیازهای مهاجرانی که پناهنده می شوند امری ضروری است. برای بهبود شرایط مردم ساکن مکزیک و آمریکای مرکزی باید سیاست های تهاجمی نظامی و اقتصادی دولت و شرکت ها محدود شود.

طبق گزارش فوق، هجوم مهاجران به ایالات متحده تجلی بیش از سه دهه جنگ علیه مردم آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین است. ده ها میلیون نفر از مردم ساکن این مناطق سیاسی-جغرافیایی مورد هدف واشنگتن، اتحادیه اروپا، ناتو و متحدانشان قرار گرفته و مجبور به ترک خانه های خود می شوند. اقتصادی که این مردم زیر سایه آن زندگی می کنند به دلیل جنگ های اشغالگرانه از بین رفته است.

جنگ امپریالیستی و تقاضای غیرقابل انکار دولت های سرمایه داری برای زمین، منابع، مسیرهای آبی و نیروی کار باعث جابجایی و مهاجرت گسترده ۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان شده است. مشکلات مهاجرت ملت های تحت ستم فقط با تحول بنیادی کشورهای صنعتی اروپای غربی و آمریکای شمالی قابل حل است.

پایان/

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =