افتخار صنعت نفت که گاو شیرده نورچشمی ها شد

عضو هیأت رئیسه مجلس از درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس درباره پرونده صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) خبر داد.

به گزارش تحریریه، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، از درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی برای تخلفات پتروشیمی خبر داد.

وی در همین رابطه افزود: تخلفات گسترده و عجیبی در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) رخ داده که اگر بیشتر از تخلفات فولاد مبارکه نباشد،کمتر هم نیست. از صدر تا ذیل وزارت نفت با نقش ویژه مشاور ویژه وزیرنفت و معاونین وزیر تا مدیریت هلدینگ و برخی افراد دارای پرونده فساد درگیر تخلف هستند. مدیران بازنشسته هم درهلدینگ جولان می دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: هلدینگ به گاو شیرده نورچشمی ها و منبعی برای تامین هزینه های انتخابات تبدیل شده است. سالی ۸ میلیارد دلار تولید، فروش و صادارت دارد اما به خاطر سومدیریت و فساد زیان می بیند. خرید میلیونها یورو کالای بی کیفیت اما گران در حالیکه کالای با کیفیت و ارزانتر موجود است، یکی از تخلفات است.

موسوی لارگانی همچنین بیان کرد: به عنوان یک مصداق در این پرونده، فردی متخلف و دارای پرونده فساد یکی از مدیران ارشد هلدینگ شده در حالی که خانواده اش در اروپا زندگی می‌کند!

وی در همین راستا عنوان کرد: ابهام جدی و مشابه درمورد برخی اعضای هیات مدیره هلدینگ، اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی نفت و مدیران یکی از شرکت‌های تابعه نیز مطرح است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: شنیده شده قرار است نزدیکان برخی کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ در بدنه مدیریتی این هلدینگ و NPC منصوب شوند تا هزینه ها تامین شود. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: با جمعی از همکاران مجلس انقلابی از ابزارهای نظارتی مجلس استفاده و اقدامات لازم را برای بررسی عمق تخلفات و فسادهای این مجموعه ها تدارک دیده ایم. اجازه نمی دهیم بیت المال را بیش از این به تاراج ببرند.

منبع: فارس

پایان/

۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
کد خبر: 9349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =