انجام بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی

رئیس سازمان خصوصی سازی از واگذاری 12 درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی "خلیج فارس" خبر داد و گفت: این مزایده بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی از نظر ارزش است.

به گزارش تحریریه، «حسین قربان‌زاده» رئیس سازمان خصوصی سازی، با اشاره به عرضه 12 درصد سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، اظهار کرد: این واگذاری هم اکنون به صورت مزایده با قیمت 1397 تومان شامل ترکیبی از قیمت تابلو و 90 درصد اضافه ارزش بلوکی، در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اهلیت دو خریدار روز شنبه گذشته تائید شده است، افزود: شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و پالایشگاه نفت تهران، دو متقاضی شرکت در مزایده هستند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با شادا گفت: این واگذاری به لحاظ ارزش، بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی و مهمترین شرکت پتروشیمی کشور است که 12 درصد آن واگذار می شود.قربانزاده بیان کرد: علاوه بر اینکه این مزایده برای متقاضیان مهم است هم ارزش معامله و هم مدیریت این شرکت برای دولت هم اهمیت به سزایی دارد.

گفتنی است تعداد کل سهام قابل واگذاری 58 میلیارد و 740 میلیون است که 12 درصد سهام این مجموعه را شامل می‌شود.

قیمت پایه هر سهم 13970 ریال و ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری 820.597.800.000.000 ریال (820 هزار و 597.8 میلیارد ریال) است. شرایط خرید اقساطی نیز برای این مزایده در نظر گرفته شده که بر اساس آن 30 درصد به صورت نقد، مابقی مبلغ طی 48 ماه به صورت اقساط بوده و فاصله اقساط نیز هر 6 ماه خواهد بود.

ارزش فعلی بازار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بورس نیز بیش از 29 هزار میلیارد تومان است.

پایان/

۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 22468

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =