اولین فیلم از خودروی برقی ۲۰۲۲ Mercedes Benz EQS

ساعاتی قبل کمپانی خودروسازی مرسدس بنز اولین فیلم از سدان لاکچری خود را منتشر کرد.

به گزارش تحریریه، پس از گذشت ۹ سال از معرفی تسلا S، امسال مرسدس بنز با معرفی هیولای برقی خود به نام EQS  قصد دارد تسلا را عملا با خاک یکسان کند.

طراحی بیرونی و داخل کابین این سدان لاکچری حقیقتا یک شاهکار بوده و بنز ثابت کرد، با آنکه ورودش به بازار خودروهای برقی شاید دیر انجام شد، ولی قرار است همچنان در نوک قله خودروسازی جهان بماند و تمام رقبا را کنار بزند. رسما می توان گفت مرسدس بنز EQS گل سرسبد خودروهای برقی آلمانی خواهد بود و به نظر می رسد یکی از جذاب ترین خودروهای برقی جهان که تاکنون تولید شده می باشد.

مرسدس EQS ۲۰۲۲ در دو تریم به بازار عرضه خواهد شد که هر دو انرژی خود را از یک باتری لیتیوم یونی ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی دریافت می کنند.

مدل پایه +EQS ۴۵۰ است که دارای یک موتور الکتریکی در محور عقب بوده و ۳۲۹ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر تولید می کند که شتاب صفر تا صد آن ۵.۷ ثانیه است.

مدل EQS ۵۸۰ - ۴MATIC، همانطور که از نامش پیداست به لطف یک موتور الکتریکی اضافه در جلو، تمام چرخ متحرک بوده و در مجموع ۵۱۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۸۵۵ نیوتن متر تولید می کند که شتاب صفر تا صد آن ۴.۳ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۰ کلیومتر در ساعت می باشد. (خودوریی که در فیلم مشاهده می کنید مدل EQS ۵۸۰ - ۴MATIC است)

با این خودروی برقی می توان مسافت ۴۸۳ کیلومتر را باید بار شارژ طی کرد.

هنوز این سدان لوکس برقی قیمت گذاری نشده ولی کارشناسان بازار خودرو احتمال می دهند که مدل +EQS ۴۵۰ با قیمت پایه ۱۱۰ هزار دلار و قیمت مدل EQS ۵۸۰ - ۴MATIC با قیمت پایه ۱۲۰ هزار دلار در اواخر امسال به بازار عرضه شود.

پایان/

۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: 9352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 2
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین سرخه IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      4 0
      جانم،من مبهوت این تکنولوژی ام،نمیدانم چه رانتی در کاره که ۲خودرو ساز اصلی ایران دنبال ماشینهای اشغال فرانسویند
    • Hasan NL ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      2 1
      ما ایرانیافقط برای بدبختی بدنیااومدیم.فقط تو انتخابات میشیم مردم سلحشور،ای کاش جنگی رخ بده لااقل همه باهم بمیریم.حیف نیست بیسوادها ومفت خورا در راس مملکت عشق وحال ودزدی میکنن و ماداریم بدبختی میکشیم.از ایرانی بودنم بدم میاد چون در زندانی بنام ایران زندانیم.تاکی بایدآرزوی سوار شدن خودروی یاگاری ایران گاری وسایپاروبکنیم