تداوم اقدامات خارج از عرف دولت امارات

سفارت امارات متحده عربی با تبریک روز «نکبت» اشغال سرزمین های فلسطینی به عنوان «عید استقلال» رژیم صهیونیستی بر زخم مردم فلسطین نمک پاشید و خشم گسترده مردم جهان اسلام و عرب را بر انگیخت.

به گزارش تحریریه روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن در گزارشی آورده است: سفارت امارات متحده عربی در سرزمین های اشغال شده در دو پیام در حساب کاربری خود یکی به زبان عربی و یکی به زبان عبری اما به حروف لاتین با عنوان «برای شهروندان اسرائیل آرزو می‌کنیم که روز استقلال مبارک باشد» سالروز اشغال فلسطین را سالروز «استقلال» خوانده و این روز را به رژیم صهیونیستی تبریک گفت.

این اقدام، قلب «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را شادمان کرد و او در واکنش به این اقدام گفت: به نمایندگی از همه شهروندان اسرائیل، از شما متشکرم.

به نوشته روزنامه القدس العربی، سفارت ابوظبی در سرزمین های اشغالی با این اظهارات خود یک اقدام سیاسی بی سابقه ای را در تاریخ معاصر انجام داد که این موضوع فراتر از توافق صلح با رژیم صهیونیستی است. سفارت امارات قطعا می داند که عید استقلال رژیم صهیونیستی روز نکبت اشغال سرزمین های فلسطین است و این سفارت با این اقدام به نتانیاهو و شهروندان رژیم صهیونیستی برپایی رژیم عبری را تبریک نگفته است، بلکه با این اقدام خود بر زخم مردم فلسطین نمک پاشیده است و به احساسات آنان که از برپایی رژیم صهیونیستی در سرزمین های خود و بیرون کردن هزاران تن از آنان از وطن خود دردمند و عصبانی هستند، اهانت کرده است. 

این روزنامه فرامنطقه ای در بخش پایانی گزارش خود آورد: این پیام تبریک امارات به صهیونیست ها در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛ این ماهی است که مسلمانان فلسطین از برادران خود در امارات انتظار مهربانی، خیر و همدردی در فضایی را دارند که این رژیم، طرح های اشغالگری خود را ادامه می دهد و هر روز طرح شهرک سازی جدیدی را اعلام می کند و مانع از رسیدن مردم کرانه باختری به مسجد الاقصی برای برپایی نماز می شود.

طبیعی است این پیام تبریک در هفتاد و سومین سالروز نکبت اشغال سرزمین های فلسطین، خشم گسترده مردم جهان اسلام و عرب را به دنبال داشته باشد و کاربران شبکه های اجتماعی به این اقدام امارات حمله و بسیاری از این کاربران اعلام کردند ابوظبی به سطح بی سابقه‌ای از کوتاه آمدن از اصول عربی و اسلامی رسیده است. شرم آور و توهین آمیز است که شاهد باشیم که نمایندگان یک کشور عربی مانند امارات، دلسوز رژیم صهیونیستی شده‌اند و حقوق برادران دینی و ملی خود را انکار می کند و هیچ دلیل سیاسی یا غیر سیاسی برای توجیه این اقدام زشت وجود ندارد.

پایان/

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • CA ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      به خاطر اينه كه اينها تظاهر به اسلام ميكنند ولي در واقع يهودي تشريف دارن