دعوای نمکی و روحانی سیاسی است

یک فعال سیاسی اصواگرا معتقد است وزیر بهداشت و رئیس جمهور هر یک می‌خواهند به نحوی عمل کنند که در آینده مورد پرسش قرار نگیرند و بتوانند با فرافکنی از حواشی احتمالی فرار کنند.

به گزارش تحریریه، درد این روزهای کرونایی و تلخی از دست رفتن این همه جان کم بود، بگو مگوی آقای وزیر و آقای رئیس جمهور نیز تابلویی شده از سیاسی‌کاری که هر روز یادمان اندازد جان مردم در اولویت نخست نیست. که اگر بود این طور شاهد دعوا یا مظلوم نمایی و تملق از پشت تریبون نبودیم.

اختلاف نظر سعید نمکی و حسن روحانی در زمینه مقابله با کرونا این روزها مدام در صدر اخبار است و تکه پرانی آقایان به هم تمامی ندارد. برای همین هم مدام از سوی سیاسیون مورد نقد قرار می‌گیرند. مثل قاسم میرزایی نیکو، نماینده سابق مجلس چندی قبل در نقد رویکرد وزیر بهداشت گفته بود: «سعید نمکی اگر احساس می کند با فاصله گرفتن از این دولت می تواند در کابینه ی ۱۴۰۰ نقش و جایگاه داشته باشد محکم به او می گویم سخت در اشتباه است زیرا صندلی دهم وزارت بهداشت را نیز به او نخواهند داد.»

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا اما با صراحتی کمتری او را نقد میکند. او در گفت‌وگویی در این باره گفت: «قرائن نشان می‌دهد که متاسفانه در بخش بهداشت به خصوص در بحث مقابله با کرونا بین ریس جمهور و وزیر بهداشت یک نگاه متفاوت وجود دارد. اگر به این موضوع تخصصی نگاه کنیم باید حق را به وزیر بهداشت بدهیم به خصوص که در این مدت دیده‌ایم آقای رئیس جمهور در نقش سخنگوی ستاد مقابله با کرونا عمل کرده که این با توجه به جایگاه او و تخصصی بودن این موضوع شایسته نیست اما برای قضاوت در این باره نکات دیگری را هم باید در نظر گرفت».

وی توضیح داد: «دقت داشته باشید که هر وزیری که از مجلس رای اعتماد می‌گیرد ضمن اینکه وزیر است و مسئول وزارتخانه مربوطه، عضو هیات دولت است. یعنی در هر تصمیمی که در هیات دولت گرفته می‌شود، نقش و مسئوولیت دارد لذا اینطور نیست که آقای وزیر بهداشت فقط مسئولیت این وزارتخانه را به عهده داشته باشد. نگاه‌های تخصصی ایشان قطعا در جلسات دولت مورد توجه قرار می‌گیرد».

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه « این وضعیت بگومگو که اکنون شاهد هستیم نه به صلاح دولت است و نه رئیس جمهور و نه حتی خود آقای وزیر» گفت: «هر بحثی که هست باید در هیات دولت مورد بررسی قرار بگیرد. آقای وزیر هم باید بتواند با استدلال‌های قوی و منطقی خود دیگران را قانع کند».

وی با اشاره به اینکه «اکنون گرفتار موج وحشتناک کرونایی هستیم» گفت: «در این مقطع پرداختن به حواشی و گلایه ها از سوی طرفین غیر از خسران و گرفتاری برای کشور و جامعه نتیجه‌ای ندارد.»

واعظ آشتیانی با بیان اینکه « به نظر من بخشی از این بگومگوها سیاسی است» گفت: «این طور که به نظر می‌رسد آقای وزیر بهداشت و رئیس جمهور هر یک می‌خواهند به نحوی عمل کنند که در آینده مورد پرسش قرار نگیرند و بتوانند با فرافکنی از حواشی احتمالی فرار کنند. ما اما امیدواریم که خالصانه و صادقانه این چند ماه را هم خدمت کنند تا مردم بیشتر صدمه نبینند».

وی در پاسخ به اینکه آیا اگر اکنون در نیمه دولت دوم روحانی بودیم و نه در ماه‌های پایانی باز هم احتمال داشت که شاهد چنین برخورد و رویکردی از وزیر باشیم؟ گفت: « این موضوع واقع بستگی به روحیات افراد مسئول دارد. به نظر من اگر یک نفر واقعا آزاده باشد برایش اهمیت ندارد که اول دولت است یا آخر و بنا به قسم حرفه‌ای خود عمل می‌کند و هر جا هم که زورش نرسد به وظایف خود عمل کند، استعفا می‌دهد».

منبع: آزادی

پایان/

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 9397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =