ابتکار جدید ضداسلامی در فرانسه

چند سالی است رویکرد غربی ها نسبت به اسلام عوض شده و همزمان با دشمنی با مسلمانان سعی در ارائه نسخه بدلی از اسلام را دارد که کاملا در تضاد با اسلام واقعی است.

به گزارش تحریریه، محدودیت‌ها برای مسلمانان فرانسه در این سال‌ها همواره تشدید شده و به نظر می‌رسد که دولت فرانسه عزمی جدی برای مبارزه با اسلام در پیش گرفته است. از قوانین سخت‌گیرانه برای حجاب، منع اقامه نماز در دانشگاه‌ها تا محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی که عملاً مسلمانان را به محله‌های فقیرنشین و با امکانات اندک سوق داده است. علاوه بر این‌ها، با وجود این که حدود ۱۰ درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند، توهین به مقدسات اسلامی به‌کرات انجام شده و تحت حمایت مستقیم یا غیرمستقیم حکومت قرار گرفته است.

در فصل جدید «مبارزه شدید علیه مسلمانان» در فرانسه که حتی با فحوای لائیسیته هم همخوانی ندارد، به نظر می‌رسد که این بار هم‌زمان با برخورد سخت، حرکت‌های ضداسلامی نرمی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

در خبری که اخیراً منتشر شده است، گزارش شده که خانمی به نام کاهنه بهلول به‌عنوان یک مسلمان به‌تازگی به مقام «امام جماعت مسلمانان» رسیده است. پیش از این نیز این رویکرد در دانمارک اجرا شده بود. کاهنه بهلول که حتی به حجاب هم اعتقادی ندارد، ادعا کرده که اسلام فعلی به دوران قرون‌وسطی تعلق دارد و می‌بایست خوانشی جدید و امروزی از آن ارائه کرد!

پیشنهاد او که به نظر می‌رسد از سوی مسئولین فرانسه و جنبش‌های فمینیستی نیز مورد استقبال واقع خواهد شد، مشخصاً دست‌کاری در متن اسلام و تحریف آن است، اما کار آنجایی خراب‌تر می‌شود که در قرائت او، اسلام یک تجربه‌ی شخصی است که می‌تواند با دیگران به اشتراک گذاشته شده یا نشود؛ یک تفسیر عرفانی و سکولار از اسلام که هیچ ارتباطی با زندگی دنیوی و اجتماعی انسان پیدا نمی‌کند و بیشتر به معنویت مسیحی شباهت دارد.

به نظر می‌رسد که پیش‌ازاین اگر دولت فرانسه درصدد اعمال فشار بر مسلمانان و حذف آنها بود، ازاین‌پس راهبردِ حذف و استحاله‌ی اسلام را نیز به‌عنوان یک راهبرد مکمل اتخاذ خواهد کرد.

منبع: جنس اول

پایان/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 9442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =