دلار 20 تومانی بعد از ماهها در بازار نمایان شد

بعد از مدتها نوسان در بازار آزاد ارز،‌ دلار وارد کانال 20 هزار تومان شد.

به گزارش تحریریه، دلار در روز چهارشنبه بعد از مدتها نوسان در کانال 25 هزار تومان وارد کانال 20 هزار تومان شد. قیمت این ارز در حدود یک ماه نقریبا 20 درصد ریزش کرده است. 

بازار ارز درحالی همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد که خبرهای امیدوارکننده از مذاکرات هسته ای وین و تقویت احتمال لغو تحریم ها باعث شده تا ریزش قیمت‌ها در این بازار با شتاب بیشتری همراه شود.

قیمت دلار که صبح امروز در آغاز معاملات در کانال 21 هزار تومان در نوسان بود از ساعتی قبل با افزایش عرضه و بالارفتن تعداد فروشنده‌ها در بازار به کانال 20 هزار تومان بازگشته است.

گفتنی است،  اکنون همه بازارها نظیر ارز، سکه، بورس، خودرو، مسکن و... تحت تاثیر متغییر های سیاسی هستند و به خوبی نمی دانند آینده فعالیت آنها چگونه خواهد بود، چرا که از یک طرف بحث توافقات برجامی با مذاکراتی که اکنون مطرح است اثر خود را به جای گذاشته و باعث نوسان قیمت ها در بازارشده است.

دکتر سید مرتضی افقه معتقد است، با توجه به اخباری مثبتی که از روند مذاکرات به گوش می رسد قیمت دلار باید طی هفته های اخیر بشدت کاهشی و به زیر ۲۰ هزار تومان می رسید اما متاسفانه عده ای طرفدار اقتصاد بازار آزاد و سیاست های لیبرالی به دولت و بانک مرکزی فشار می آورند که نرخ دلار حتی با انجام توافقات و برداشته شدن تحریمها خیلی در بازار کاهشی نشود و به زیر ۲۰ هزار تومان نیاید.

گفتنی است، خیلیها این روزها از ترس سقوط آزاد قیمت ها در صورت انجام مثبت توافقات برجامی فروشنده ارز شده اند، عده ای دیگر معتقدند؛ قیمت دلار و انواع ارزاگر برای مدتی حتی با انجام توافقات برجامی که و با سیر نزولی همراه شود به دلیل نرخ تعادلی دلار به احتمال زیاد روی رنج قیمتی  ۲۰ تا ۲۲ تومان باقی بماند.

پایان/

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 9685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =