کاهش دلار به وین ربطی ندارد/ توافق با چین دیوار تحریم را خراب کرد

یک نماینده مجلس معتقد است که توافقنامه 25 ساله با چین دیوار تحریم را فروخته است.

به گزارش تحریریه، جعفر قادری کارشناس اقتصادی و نماینده مردم در مجلس نیز در رابطه با کاهش قیمت ارز و طلا قبل از توافق وین اظهار کرد: علنا تحریم ها با امضای تفاهم نامه سند راهبردی ایران و چین شکسته شده است، آمریکایی ها چه تحریم ها را لغو کنند و چه نکنند مثل گذشته تمام تخم مرغ ها در سبد برجام نیست.
 
وی گفت: وقتی می توانیم به راحتی نفت را به چین بفروشیم و یا به راحتی می توانیم ازمنابع مالی و فاینانس چین استفاده کنیم و وقتی می توانیم ارتباطات تجاری با چین برقرار کنیم دیگر دلیلی ندارد که بخواهیم به آمریکایی ها باج داده و خودمان را دچار برجام کنیم.
 
این کارشناس اقتصادی افزود: بنابراین شرایط نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده و با اتکا به توانمندیهای داخلی و ارتباطاتی که با کشورهای همسایه داریم و موفقیت هایی که در جبهه های سوریه، عراق و لبنان داشتیم در مجموع ارتباطات و موفقیت هایی که در حال حاضر با کشورهای همسایه داریم دلیلی ندارد که آمریکایی ها بخواهند مثل گذشته با فشار برجام برای ما ایجاد مشکل کنند.
 
قادری عنوان کرد: هم اکنون اگر ترامپ هم بر مسند می ماند دیگر آمریکایی ها قادر نبودند سیاست گذشته اشان را ادامه دهند و شرایط کاملا فرق کرده است.
 
وی ادامه داد: ما در حال حاضر در شرایطی هستیم که خیلی راحت می توانیم مسائل و مشکلاتمان را حل کنیم و این خیلی ارتباطی با وین ندارد.
 
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: این نشان دهنده شکست سیاستهای آمریکا و موفقیت های کشور ایران و روزنه جدیدی است که با چین باز شده خود آمریکایی ها می دانند که اگر بخواهند فشار بیشتری بر ایران وارد کنند دیگر چنین امکانی مثل گذشته ندارند.
 
قادری خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم نفت خود را به چین و روسیه بفروشیم و از منابع و ظرفیت های آنان استفاده کنیم دلیلی ندارد که به آمریکا باج دهیم. به نظر من تغییر شرایط اقتصادی فعلی به وین ارتباطی ندارد.

منبع: دانا

پایان/

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
کد خبر: 9835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد خان IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      1 0
      کدوم توافق.توافق با چین که مساوی با غارت اموال ایران است پس نمیتواند نرخ ارز را پایین بیاورد
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 0
      شما کل کشور رو به چین و روسیه بفروش اونا امام زاده هستند امریکا شیطان داداش هر کس به فکر خویشه ما باید از تضاد انها استفاده کنیم نه انها از تصاد ما با امریکا