تغییر قواعد درگیری در جنگ اسرائیل و غزه

تحلیلگران رسانه‌های عربی اعتقاد دارند هنوز بازی واقعی مقاومت در نبرد با رژیم صهیونیستی آغاز نشده است و به لطف تلاش های شهید سلیمانی و مغنیه اکنون حماس با قدرت و دقت بیشتری به رژیم صهیونیستی ضربه وارد می کند و اسرائیل را زمین گیر کرده است.

به گزارش تحریریه، تحلیلگران رسانه‌های عربی معتقدند تحولات اخیر فلسطین و موشک باران رژیم صهیونیستی، صلح کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را با مرگ حتمی روبرو کرده است و شکست گنبد آهنین در رهیگری صدها موشکی که گروه های مقاومت و در راس آنها حماس به سوی سرزمین های اشغال شده شلیک کرده بیانگر نواختن سیلی محکمی به صورت ارتشی است که ادعا می‌شد، شکست‌ناپذیر است و این تنها نقطه آغاز جنگ است.

با شلیک صدها موشک فلسطینی طی روزهای گذشته نوار غزه معادله جدیدی را با رژیم صهیونیستی برقرار کرد. موشک‌های مقاومت فلسطین فرودگاه‌ها و خطوط لوله نفت ایلات  - عسقلان را هم بی‌نصیب نگذاشتند و میلیون‌ها شهروند صهیونیست را عازم پناهگاه‌ها کرده‌اند.

جنگ غزه و دفن عادی‌سازی روابط عربی - اسرائیلی

روزنامه «العربی الجدید» در بخشی از گزارش خود پیرامون تحولات فلسطین نوشت: تحولات فلسطین در قدس، کوی الشیخ جراح و ... نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به سوی ویرانی پیش می‌رود. صحنه حمله‌های این رژیم به غزه و واکنش مقاومت یکی از جلوه‌های گرفتاری طرح صهیونیستی است.

«محمد سلیم قلالة» هم در روزنامه «الشروق» الجزایر عنوان داشت: رویدادهای اخیر قدس به عادی‌سازان روابط با اشغالگران نشان داد که آنها در توهم به سر می‌برند و موضع شان سست است و قادر به گفتن یک کلمه حقیقت برای حمایت از مقدسات مردم خود نیستند. اکنون آغاز زمان پیروزی مردم فلسطین بر دشمن است و هرگز زمان شکست نیست. مهمترین چیزی که از تحولات قدس آشکار شده این است که عادی‌سازان روابط با رژیم اسرائیل در توهم به سر می‌برند.

«رشید حسن» تحلیلگر اردنی هم در روزنامه «الدستور» این کشور نوشت شکوه و جلال مردم انقلابی در قدس و الاقصی بیانگر محکومیت گفتمان عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل است. انتفاضه قدس کشورهای عربی را در تنگنا قرار داده و همه را با یک واقعیت روبرو کرده است که اکنون یا آنها باید از قدس و مسجد الاقصی حمایت و هویت اسلامی و عربی آن را حفظ و برای جلوگیری از یهودی‌سازی آن تلاش کنند و یا اینکه با باور کردن روایت اسرائیلی مبتنی بر دروغ، بهتان و تقلب به عادی‌سازی روابط با این رژیم بپردازند.

«فارس الحباشنه» هم در روزنامه الدستور اردن آورد: درگیری‌های اخیر همه توافق‌های صلح را با مرگ حتمی روبرو و حتی آنها را دفن کرده است. این درگیری‌ها همه تلاش‌ها و طرح‌های عادی‌سازی روابط با اسراییل را بی اثر ساخت.

تغییر قواعد درگیری در جنگ مقاومت با رژیم صهیونیستی

روزنامه رای الیوم در گزارشی دیگر به قلم «مریم الدجانی» نویسنده فلسطینی نوشت: شکست گنبد آهنین در رهیگری ده‌ها موشکی که گروه های مقاومت و در راس آنها حماس به سوی سرزمین‌های اشغال شده شلیک کرده به منزله نواختن سیلی محکمی به ابهت و غرور اسطوره ارتشی است که ادعا می‌شد، شکست‌ناپذیر است. اکنون معادلات برای همیشه به سود مردم فلسطین تغییر کرده است. از این رو، فلسطینی‌ها باید به هر بهایی به مبارزه مسلحانه روی آورند. تنها با قدرت، خشونت، سلاح و خون‌ریزی است که می‌توان این رژیم را ریشه کن کرد.

«فاطمه نذیر علی» هم در گزارشی در روزنامه رای الیوم نوشت، اگر از همه شکست‌های نظامی رژیم اسراییل و شکست گنبد آهنین و سامانه‌های پاتریوت در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین چشم پوشی کنیم ما نمی‌توانیم از شدت ضربه‌ها و مقدار ضرری که به زیرساخت‌های اسرائیل وارد شده است، چشم‌پوشی کنیم.

خطوط لوله نفت میان ایلات و عسقلان نمونه‌ای از این موارد است که دچار آتش‌سوزی گسترده شده است. قرار بود که این خط لوله نفتی جایگزین کانال سوئز برای انتقال نفت به اروپا شود. 800 میلیون دلار برای آن هزینه شده است. مقاومت با موشک‌های خود آن را به آتش کشید تا این پیام را به اسرائیلی‌ها و کشورهایی که در حال عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل هستند ارسال کند که ضربه‌های مقاومت بی‌هدف نیست و مقاومت اجازه نخواهد داد اقتصاد اسرائیل بهبود یابد و منافع مردم مصر هدف قرار گیرد.

همچنین بسته شدن فرودگاه‌های بن گوریون و تل آویو و متوقف شدن پروازها و حمله‌های گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس به انبارهای نفت «کاتسا» در جنوب عسقلان زیان‌های زیادی را به اقتصاد رژیم اسرائیل وارد کرده است که به سرعت بهبود نخواهد یافت. 

این حمله‌های دقیق بیانگر تغییر کیفی در درگیری‌هایی است که عمق رژیم اسرائیل را هدف قرار داده است. گروه‌های مقاومت از مرحله دفاع به مرحله هجوم منتقل شده و ضربه‌های آنان قوی‌تر، دقیق‌تر و شدیدتر شده است؛ وعده‌های آنان به لطف تلاش‌های شهید سردار «قاسم سلیمانی» و «عماد مغنیه» در راس ساعت مقرر انجام می‌شود. اکنون سردار سلیمانی و شهید مغنیه در بین ما نیستند، اما میراثی را برای ما در زیر زمین برجای گذاشته‌اند که در بردارنده انواع سلاح‌های مقاومت فلسطین است و اینگونه است که فلسطین از مرحله جنگ با سنگ به مرحله جنگ با موشک و از مرحله دفاع به مرحله حمله منتقل شده است.

این موضوع رژیم اسرائیل را با وحشت روبرو کرده است تا چه رسد به اینکه موشک‌های بالستیک ایران و موشک‌های دقیق حزب الله وارد میدان شوند. بازی واقعی هنوز آغاز نشده و مقاومت هنوز از همه قدرت خود رونمایی نکرده است. رژیم اسرائیل چگونه قادر خواهد شد همزمان با چند جبهه مقاومت از جمله ایران، حزب الله، انصارالله، سوریه و مقاومت فلسطین رو در رو شود؛ این در حالی است که تنها در برابر جبهه غزه شکست خورده است.

پایان/

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
کد خبر: 9883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =