رمزارزی که جایگزین بیت کوین می شود

بنیان‌گذار اتریوم معتقد است که با اوج‌گیری حوزه‌ی رمزارز، بحث مصرف انرژی استخراج بیت کوین نیازمند تغییر تکنولوژیکی بلاک چین است.

به گزارش تحریریه، به نظر ویتالیک بوترین رمزارزها در حال همه‌گیری هستند؛ اما پیش‌بینی دقیقی از زمان اوج آن‌ها نمی‌توان ارائه کرد. او معتقد است این «احتمال» وجود دارد که اتریوم در آینده از بیت کوین پیشی بگیرد.

ویتالیک بوترین چهره‌ای برجسته در فضای ارز دیجیتال و بلاک چین است که اتریوم، یکی از رایج‌ترین بلاک چین‌های بازار را تأسیس کرد. اتر نیز یکی از رمزارزهای مهم از لحاظ ارزش بازار است. او در زمینه‌های فناوری و برنامه‌نویسی کامپیوتر تخصص دارد.

ویتالیک اصالتا روسی است و در شش سالگی به کانادا نقل مکان کرد. او در سنین جوانی در فضای رمزارزها و بلاک چین موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد و یکی از بنیانگذاران مجله بیت کوین است، در کنار فعالیتش برای پیشرفت اتریوم در چندین بلاک چین دیگر نیز فعالیت دارد و طرفداران زیادی در توییتر دارد. دارایی خالص ویتالیک بوترین را بسیار زیاد و تا این لحظه بالغ بر صدها میلیون دلار تخمین می‌زنند.

بوترین در مصاحبه‌ای با CNN گفت:

تاکنون حداقل سه بار شاهد همه‌گیری رمزارزها بوده‌ایم و ممکن است این‌ بار به پایان راه رسیده باشند یا به‌زودی در ماه‌های آینده شاهد این پایان باشیم.

این جوان ۲۷ ساله درباره‌ی اینکه آیا سقوط اخیر بیت کوین به زیر چهل هزار دلار، نشان‌دهنده‌ی پایان همه‌گیری این ارز دیجیتال است، نظری نداد؛ اما گفت:

اغلب برای توقف یک همه‌گیری‌، رخ دادن اتفاقی به دلیل نبود تکنولوژی کافی برای ادامه‌ی آن، کافی است.

یکی از عوامل سقوط قیمت بیت کوین اظهارنظر ایلان ماسک درباره‌ی نگرانی‌اش در مورد مصرف انرژی برای استخراج این رمزارز بود. از نظر فیلیپ گرادول، اقتصاددان ارشد چین آنالیسیس (Chainalysis)، ممکن است سایر خریداران سازمانی نیز نگرانی‌هایی مانند «اثرات مخرب زیست‌محیطی، موارد استفاده‌ی نادرست، فعالیت‌های غیر قانونی و مقررات» رمزارزها داشته باشند.

بیت کوین ممکن است کنار گذاشته شود!

بوترین به سی‌ان‌ان گفت نگرانی‌های مصرف انرژی در مورد استخراج گواه بر کار بیت کوین به‌جا است و با اینکه مصرف بسیار زیاد انرژی، مسئله‌ای نیست که بخواهد جهان را به خودی خود از بین ببرد؛ اما قطعاً دغدغه‌ای بزرگ محسوب می‌شود. او معتقد است مصرف بالای انرژی برای استخراج بیت کوین و سخت‌افزار مورد نیاز برای این کار ممکن است با افزایش درخواست جامعه‌ی مصرف‌کنندگان برای تغییر الگوریتم آن به گواه بر سهام یا الگوریتمی ترکیبی همراه باشد. اتریوم، با انتقال الگوریتم اجماع خود از گواه بر کار به گواه بر سهام، خود را برای معرفی اتریوم ۲.۰ آماده می‌کند. با تخمین پلتفرم Nimbus مبنی بر ۹۹ درصد کارایی انرژی بیشتر در الگوریتم گواه بر سهام؛ تغییر الگوریتم، مصرف انرژی، برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. بوترین برای نشان دادن اهمیت این انتقال افزود:

از مقدار مصرفی انرژی یک کشور متوسط، ​​به مصرفی برابر با یک روستا می‌رسیم.

«اگر بیت کوین با همین فناوری امروزی به کار خود ادامه بدهد، این احتمال وجود دارد که کنار گذاشته شود.» بدون شک این ادعا بحث‌برانگیز خواهد بود؛ اما دارندگان این ارز دیجیتال احتمالا از ارزیابی بوترین راجع به توییت‌های عجیب ماسک استقبال می‌کنند. از نظر او تأثیر ماسک روی این پدیده‌ی نسبتاً جدید در فضای رمزارزها با گذشت زمان کاهش می‌یابد:

فکر می‌کنم انتظار کمی دیوانگی در بازار منطقی است؛ اما در نهایت بازار خود را تطبیق خواهد داد و ایلان قرار نیست برای همیشه در این حد تأثیرگذار باشد.

منبع: زومیت

پایان/

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 10077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      3 0
      جمع کنید خودتونو ،بازم پاچه خواری روسیه!!!