هکرها دوباره اقتصاد آمریکا را هدف گرفتند

شرکت جی‌بی‌اس، بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت جهان به دلیل حمله سایبری مجبور به متوقف کردن فعالیت‌هایش در آمریکا شد.

به گزارش تحریریه، شرکت جی‌ بی‌ اس (JBS)، بزرگترین تولیدکننده گوشت جهان مستقر در برزیل، می‌گوید به دلیل یک حمله سایبری مجبور به متوقف کردن فعالیت‌هایش در آمریکا شده است.

کارین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید، یکم ژوئن (دهم خرداد) گفت این شرکت به دولت آمریکا خبر داده است که این درخواست باج از سوی سازمانی جنایی آمده است.

شرکت صنایع غذایی جی‌ بی‌ اس که بیش از ۱۵۰ کارخانه تولیدی زنجیره‌ای دارد، تامین کننده گوشت عمده در آمریکای شمالی، استرالیا، آمریکای لاتین و اروپا به شمار می‌رود. پیشتر در ۳۱ ماه می این شرکت اعلام کرده بود که شماری از سِروِرهایش در آمریکای شمالی و استرالیا هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

این شرکت ادعا کرده که وضعیت تحت کنترل بوده و هیچ داده‌ای به دلیل این نفوذ به خطر نیافتاده است. جی‌ بی‌ اس گفت متخصصان سرگرم حل مسئله هستند، هرچند ممکن است به دلیل این حادثه بعضی معاملات با مشتریان به تاخیر بیافتد.

در صورت ادامه یافتن اختلال، کمبود عرضه می‌تواند قیمت گوشت گاو، مرغ و خوک را افزایش دهد.

این حمله تنها سه هفته پس از آن اتفاق می‌افتد که یک گروه هکر مشکوک مستقر در روسیه سیستم‌ های رایانه‌ای شرکت «کولونیال پایپلاین»، بزرگترین خط لوله انتقال سوخت ایالات متحده، را هدف قرار دادند.

توقف فعالیت بکولونیال پایپلاین موجی از وحشت را در میان رانندگان خودرو در ایالت های جنوب شرقی آمریکا پدید آورد و باعث شد صف هایی طویل در مقابل پمپ بنزین ها شکل بگیرد.

در حملات سایبری با استفاده از باج‌ افزار دستگاه‌های رایانه‌ای قربانیان رمزگذاری شده و در قبال تحویل کلمه عبور برای رمزگشایی مبلغی پول تقاضا می‌شود.

منبع: جام جم

پایان/

۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 10356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =