سخنان عجیب و قابل تامل مالک توییتر درباره بیت کوین

جک دورسی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ اعلام کرده است که در زندگی‌اش هیچ کاری مهم‌تر از بیت کوین نبوده است.

به گزارش تحریریه، هفته گذشته، کنفرانس جهانی بیت کوین با حضور اشخاص سرشناسی همچون ایلان ماسک، ویتالیک بوترین، مایکل سلیور و جک دورسی به‌مدت سه روز در شهر میامی ایالات متحده آمریکا برگزار شد. بر کسی پوشیده نیست که جک دورسی، مدیرعامل توییتر، علاقه بسیاری به رمزارز بیت کوین دارد و بارها این موضوع را تأیید کرده است. اکنون، دورسی در رویداد مذکور اعلام کرده است که بیت کوین مهم‌ترین چیزی است که در طول زندگی‌اش می‌تواند روی آن کار کند.

مدیرعامل توییتر و اسکوئر در سخنرانی‌اش اظهار کرد که بیت کوین می‌تواند تمامی جوانب را تغییر دهد؛ زیرا آزادی بیشتری به‌ارمغان می‌آورد. علاوه‌براین، دورسی بیان کرد: «فکر نمی‌کنم چیزی مهم‌تر از بیت کوین در طول زندگی‌ام وجود داشته باشد که روی آن کار کرده باشم و چیزی مفیدتر از این برای مردم وجود ندارد.»

گفتنی است یکی از شرکت‌های دورسی به نام اسکوئر (Square) سال گذشته ۵۰ میلیون دلار BTC خریده است. دورسی خاطرنشان کرده اسکوئر به‌عنوان شرکت خدمات پرداخت هدفش این است که فقط با بیت کوین کار کند تا قابلیت دسترسی و امکانات را افزایش دهد. وی افزود: «اگر توییتر یا اسکوئر نبود، روی بیت کوین کار می‌کردم و اگر بیت کوین بیشتر از اسکوئر یا توییتر کمک نیاز داشت، آن دو را به خاطر بیت کوین ترک می‌کردم. اما فکر می‌کنم که هر دو شرکت وظیفه‌ای برای ایفا کردن دارند.»
دورسی به نقش بیت کوین در زندگی افراد اشاره کرد و گفت با استفاده از این ارز دیجیتال دیگر نیازی به بانک‌ها نخواهد بود. او بر این باور است که رمزارزها در کشورهایی مانند اتیوپی، نیجریه، غنا، هند و... به‌دلیل نبود خدمات مالی مناسب، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

 مدیرعامل توییتر ابتکار عمل اخیر خود و جی‌زی (Jay-Z)، رَپر نام‌آشنا را برجسته کرده است که در آن، بیش از ۵۰۰ بیت کوین برای تأمین بودجه توسعه‌دهندگان BTC در آفریقا و هند اهدا شد. دورسی گفته است بسیاری از کارآفرینان در آفریقا مشغول کار روی سیستم‌های پرداخت، به‌ویژه موارد مربوط به بیت کوین هستند. دراین‌میان، دورسی بر پشتیبانی از توسعه‌دهندگان بیت کوین گفت:

اینترنت به پولی بومی نیاز دارد و این دقیقا جایی است که بیت کوین نقشش را پیدا می‌کند. تنها دلیل ورود سکوئر به بیت کوین همین است؛ ازاین‌رو، با رمزارزهای دیگر کاری نداریم؛ زیرا کانون توجه ما در تبدیل‌ بیت کوین به پول بومی اینترنت معطوف شده است.

ناگفته نماند دورسی اعلام کرد اسکوئر در حال ساخت کیف‌پول سخت‌افزاری برای بیت کوین است و این امر به امید خدمات غیرامانی به صدها میلیون و حتی میلیاردها نفر صورت خواهد گرفت. از قرار معلوم، کیف‌پول یادشده تماما متن‌باز طراحی می‌شود؛ بنابراین، روند توسعه‌اش کاملا آشکار است و به‌موجب آن، بسیار ایمن خواهد بود.

منبع: زومیت

پایان/

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 10413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =