یک مکاتبه مهم در خصوص بازنشستگان/ متناسب سازی جدید از طریق ظرفیت یک قانون!

تکمیل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بایستی از طریق بند (ب) ماده (۱۲) قانون برنامه ششم انجام شود.

به گزارش تحریریه،‌ مدیرعامل کانون کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار تکمیل اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان متناسب با بند (ب) ماده (۱۲) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه شد.

شاه‌حسینی، مدیرعامل کانون کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی در نامه‌ای به محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، خواستار اجرای بند (ب)  ماده (۱۲) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه شد. 

بر این اساس وی درخواست کرد که عقب‌ماندگی متناسب‌سازی تا 25 درصد بند مورد اشاره که پیشتر 75 درصد آن اجرا شده، به اجرا گذاشته شود؛ به نحوی که تا پایان برنامه ششم تا 100 درصد را پوشش دهد. 

وی همچنین از رئیس مجلس خواست که در اجرای متناسب‌سازی منابع در تعهد دولت از منابع اختصاص یافته برای متناسب‌سازی تفکیک، و صرف اجرای بند (ب) ماده 12 قانون مورد اشاره شود. 

بر این اساس  عقب‌ماندگی ضریب سال اجرای متناسب‌سازی به سال برقراری متناسب‌سازی برای بازنشستگان سال‌های 86 و 87 جبران شود؛ چرا که آنها در سال برقراری مستمری خود، بیشتر از حداقل مزد مصوب، مستمری دریافت می‌کردند

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 10518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • EE ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      0 0
      سلام. بااین توصیف اگرقرارباشه فقط برای۲ سال اجرا شود از کجا معلوم که بازنشستگان سال۸۸ قربانی این بی عدالتی نشده باشند پس موضوع سال۸۸ نیز بایدمورد بررسی شودبنده سال ۸۸ با ۳۲ سال سابقه جمع حقوق ومزایای بنده ۵۰۰ هزار بوده و الان با۵/۹۰۰ میلیون و عایله۵ نفر که این حقوق یک کارگربا یکسال سابقه هم نمیشود. شرم بر شما