رقیب تازه نفس رمز ارزها

در حالی که ایالات متحده و سایر کشورها در حال بررسی ایجاد ارزهای دیجیتالی خود هستند، بازار «استیبل کوین»ها مرز ۱۰۰ میلیارد دلار را پشت سر گذاشت.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی نوشت، نهادهای نظارتی نگران ریسک پنهان برای سرمایه گذاران و حتی سیستم مالی ناشی از رشد سریع بازار رمزنگاری هستند که این گروه برای مصون ماندن از نوسانات در آن سرمایه گذاری می کنند.

تمرکز این نهادهای نظارتی روی ارزهایی است که اصطلاحا به آنها «استیبل‌کوین» می گویند، نوعی ارز رمزنگاری شده که دارای قیمت ثابت و به طور معمول یک دلار است و از طریق ذخایر پول واقعی پشتیبانی می شود. استیبل‌کوین ها نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال هستند که در بستر بلاک‌چین  پیاده سازی شده‌اند و قیمت آنها، به پشتوانه‌هایی مانند طلا، پول و کالاهای گران قیمت که در دنیای واقعی وجود دارند؛ بستگی دارد.

در پایان ماه می، ارزش سرمایه گذاری کل در بازارهای «استیبل‌کوین» رکورد ۱۰۰ میلیارد دلار را شکست.

اما در هفته های اخیر، قانون گذاران و مقامات فدرال رزرو و دولت هشدار داده و اعلام کرده اند که اگر یکی از بنگاه های اقتصادی پشتوانه مورد نظر خود را نداشته باشد در واقع دارایی مصرف کنندگان مصون نخواهد بود. آنها همچنین می گویند که رشد روزافزون کوین های (سکه) ثابت باعث ایجاد شرایطی شده است که مبالغ زیادی از سکه های معادل دلار آمریکا بدون ارتباط با سیستم بانکی ایالات متحده رد و بدل می شوند که به طور بالقوه دسترسی نظارت کنندگان را نسبت به امور مالی غیرقانونی غیر ممکن می کند.

«لو مناند» مدرس دانشکده حقوق کلمبیا، هفته گذشته در یک اظهارنظر درکمیته فرعی بانکداری سنا گفت: «آنها هم برای کاربرانشان و هم با رشدشان برای سیستم مالی گسترده تر خطرناک هستند».

مقامات اجرایی نسبت به نمایندگان صادر کنندگان استیبل کوین در هفته‌های اخیر ابراز نگرانی کرده‌اند که مصرف کنندگان درک نمی‌کنند که پولی که در این ارزها نگهداری می‌شود توسط شرکت بیمه سپرده بانکی فدرال محافظت نمی‌شود و در برخی موارد، آنها به طور بالقوه می توانند پول خود را از دست بدهند. به گفته شخصی آشنا با این موضوع که نخواست نامش فاش شود گفت که مقامات همچنین نگران هستند که مجرمان بتوانند بدون اینکه مجبور به ارتباط با بانک شوند، از استیبل کوین برای انتقال پول استفاده کنند.

ایالات متحده و سایر کشورها در حال بررسی ایجاد ارزهای دیجیتالی خود هستند. این سکه ها که به عنوان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی شناخته می شوند، رقیبان مستقیم استیبل کوین ها هستند. در اواخر سال جاری، بانک مرکزی فدرال رزرو بوستون قصد دارد تحقیقاتی و متن باز را منتشر کند نشان دهد که تکنولوژی آنان می تواند یک دلار دیجیتال را پشتیبانی کند. «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو گفته است که قانونگذاران احتمالا نیاز خواهند داشت تا این پروژه را پیش از موعد انجام دهند و این روند ممکن است سال‌ها طول بکشد.

پاول ماه گذشته در بیانیه ای در مورد پیشرفت بانک فدرال در زمینه تحقیقات برای ایجاد «ارز دیجیتال بانک مرکزی»‌ (CBDC) گفت: استیبل کوین می‌تواند خطراتی را برای سیستم مالی ایجاد کند. پاول گفت: با افزایش استفاده از این نوع از سکه ها، توجه ما به چارچوب نظارتی مناسب نیز باید جلب شود.

چند روز پس از اظهارات پاول، فرماندار «لیل برینارد» از اعضا ارشد فدرال رزرو، در یک سخنرانی در این باره هشدار داد و گفت که استفاده گسترده از استیبل کوین می تواند سیستم مالی را از هم گسیخته و هزینه های بالقوه خانواده ها و مشاغل ایالات متحده را افزایش دهد.

پایان/

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 10712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شمس یاوری ساوجی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      3 0
      سی درصد معاملات ارزهای رمزنگاری درآمریکا وهفتاددرصد درخارج آمریکا صورت میگیرد وهمانند قرعه کشی بلیط های بخت آزمایی سی درصد سود نصیب غیر ِِآمریکا ئی ها وهفتاد درصد نصیب آمریکا یی ها میشود وحالا هم آمریکا تصمیم گرفته ،دلار چاپ نکند وبه جای دلار کاغذی، با دلار عددی رمزنگاری اقتصاد جهان را بچرخاند وبرای همیشه مدیریت اقتصاد جهان را داشته باشد .
    • ناشناس IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      2 0
      خودشونم موندن چی بگن.