پوتین در دیدار بایدن به هدفش رسید

رسانه ژاپنی دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه را به نفع مسکو ارزیابی کرد زیرا وقتی بایدن روسیه را ابر قدرت خواند، پوتین به هدف خود رسید.

به گزارش تحریریه، رسانه ژاپنی NHK در گزارشی در مورد اولین ملاقات پوتین و بایدن نوشت: آغاز گفت وگوهای مسکو -واشینگتن و کنترل تسلیحات راهبردی در جهان را می توان مهمترین نتیجه نشست خواند.

همانگونه که انتظار می رفت، اختلافات اساسی در روابط بین دو کشور باقی مانده، اما یک اتفاق نادر رخ داده است، برای اولین بار یک رئیس جمهور از جناح دموکرات ها در آمریکا، روسیه را ابرقدرت خواند، از این رو باید گفت پوتین به هدف خود در صحنه جهانی رسیده است. 

تا کنون رهبران آمریکایی یا روسیه را تحقیر می کردند و یا آن را قدرت منطقه ای میخواندند، اما در دوران جدید هیچ مساله ای در جهان بدون خواست و نقش روسیه حل نمی شود، مسائلی از جمله تسلیحات راهبردی، فضا، قطب شمال، خاورمیانه، اروپای شرقی و حتی مسائل داخلی آمریکا از جمله انتخابات و حملات سایبری به نحوی به نقش روسیه ارتباط دارند.

آمریکا مجبور است با ابر قدرت دانستن روسیه برای حل مسائل جهانی با آن وارد مذاکره شود. از این پس در مسائل جهانی موضع آمریکا فصل الخطاب نخواهد بود. 

منبع: اورآسیاپست

پایان/

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: 10739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =